آزمایش بزاق دهان و میزان طول عمر

بسیاری از ما گمان می‌کنیم چیزی بی‌ارزشی‌تر از آب دهان وجود ندارد . به همین‌دلیل قدر آن را نمی‌دانیم . اگر شما هم جزو همین افراد هستید ، مطلب زیر را بخوانید تا به ارزش واقعی بزاق پی ببرید …

بزاق دهان  یا آب دهان شاید به نظر بسیاری از ما آنچنان مهم نباشد . اما تحقیقات ثابت کرده است که با آزمایش این ماده می توان به نکات زیادی در مورد وضعیت سلامت افراد پی برد .

اگر کنجکاوید بدانید در شرایط فعلی آلودگی هوا چقدر دیگر می‌توانید زنده بمانید ، یک آزمایش بزاق دهان بگیرید!

محققین دریافته‌اند افت سطح آنتی‌بادی‌ های مشخصی در بدن فرد ، می‌تواند زمان مرگ او را مشخص کند .

آنان برای دست یافتن به این جمع‌بندی ، سال ۱۹۹۵ یک جامعه آماری از ۶۳۹ بزرگسال انتخاب کردند و آن‌ها را به‌مدت ۱۹ سال مورد بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند که سطح ترشح ایمونوگلوبولین A (IgA)، زمان مرگ فرد را نشان می‌دهد.

آزمایش بزاق دهان

آزمایش بزاق دهان

همان‌طور که می‌دانید، گلوبول‌های سفید آنتی‌بادی‌ ها را ترشح و به مقابله بدن با عوامل عفونی کمک می‌کنند. به گفته محققین، این ماده می‌تواند یک شاخص خوب برای تعیین زمان مرگ فرد باشد و این روش کمتر از نمونه‌گیری خون تهاجمی است. اندازه‌گیری میزان (IgA) می‌تواند بخشی از چکاب عمومی و راهی برای پی بردن به میزان سلامتی عمومی شخص توسط متخصصین مربوطه باشد.

دکتر آنا فیلیپس از دانشگاه بیرمنگهام می‌گوید : « عواملی وجود دارند که می‌توانند بر نحوه ترشح آنتی‌بادی‌ ها تأثیر بگذارند و سطح آن‌ها را تعیین کنند . »
او ادامه می‌دهد: « ما نمی‌توانیم تعدادی از این عوامل از جمله سن ، وراثت و بیماری‌ ها را کنترل کنیم ، اما وضعیت عمومی سلامتی، استرس، رژیم غذایی، ورزش کردن، مصرف الکل و سیگار کشیدن هم می‌تواند بر سطح این آنتی‌بادی‌ها تأثیر بگذارد.»
حال اینکه چگونه می‌توان از نمونه بزاق دهان در چکاب استفاده کرد و چه مقدار ترشح آنتی‌بادی‌ها در بزاق دهان نگران‌کننده است یا به اصطلاح سطح محافظت چیست ، موضوعی است که نیاز به مشاهدات و مطالعات بیشتر دارد. در حال حاضر فقط میزان ترشح بسیار کم آنتی‌بادی‌ها نگران‌کننده برشمرده می‌شود.
این گروه می‌گویند قدم بعدی این تحقیق ، انتخاب یک جامعه آماری گسترده‌ تر و پیگیری طولانی‌تر برای یافتن ارتباط بین بیماری‌های عفونی و فرایند پیشرفت بیماری‌هایی مانند سرطان است.

حال اگر نمی‌توانید تا زمانی که تست بزاق دهان به بازار بیاید صبر کنید و دوست دارید زودتر بفهمید عمرتان به رفع آلودگی هوا تن می‌دهد یا خیر، می‌توانید به آدرس ubble.co.uk مراجعه کنید و با شرکت در یک تست آن لاین که محققان سوئدی تهیه کرده‌اند، ببینید آیا تا ۵ سال آینده زنده می‌مانید ؟
منبع: dailymail