بلیچینگ دندان‌ یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگی ها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان ها شده و حتی بعضی بد رنگی های ژنتیکی را بر طرف نموده و دندان هایی سفید و زیبا را به شما هدیه می کند .

دندان‌ها به مرور زمان و به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ می‌شوند . مواردی همچون کهولت سن ، مواد رنگی موجود در غذا‌ها، باکتری‌ها و سیگار کشیدن باعث بروز تغییر رنگ دندان می‌شود . همچنین افراد به دلایل مختلف ، سفید کردن دندان را طلب می‌کنند ؛ برخی به دلایل روانی حاصل از کاهش اعتماد به نفس و برخی به دلیل بهداشت دهان و دندان ، سفید کردن دندان با استفاده از مواد اکسید‌کننده مثل پراکسید‌هیدروژن انجام می‌شود . یکی از روش‌های سفید کردن دندان ، استفاده از مواد بلیچینگ با غلظت بالا است که در این روش ، مواد مذکور به مدت کوتاهی روی دندان قرار می‌گیرند. به این روش، سفید کردن در مطب نیز می‌گویند .

bleaching,بلیچینگ دندان

بلیچینگ جزو درمان‌های ترمیمی محسوب می‌شود و روش امن‌تر آن بلیچینگ در خانه با کاربومید پروکساید ۱۰ تا ۱۵ درصد است که ما در ایران از ۱۵ درصد استفاده می‌کنیم . بقیه روش‌های بلیچینگ باید تحت نظر دندان‌پزشک انجام شود ، اما برای بیمار خیلی حساس ، این روش کاملا امن است . این روش به بیمار در مطب آموزش داده می‌شود و به مدت ۲ تا ۴ هفته از ماده کاربومید پروکساید استفاده می‌کند .

کدام روش سفید کردن دندان ها بهتر است ؟

چقدر بلیچینگ دندان موثره ؟ اساتید علم زیبایی بر این باورند که بهترین نتایج وقتی حاصل میشود که هر دو این روشها با هم انجام بگیرد. یعنی ابتدا office bleaching و سپس home bleaching ، تبعا نتیجه گیری در زمان کمتر در بلیچینگ داخل مطب اتفاق می افتد اما نتایج ماندگارتر در نوع بلیچینگ در خانه حاصل میشود.