بهترین روش مسواک زدن :

روش صحیح مسواک زدن از آن دسته اصولی است که باید برای داشتن دندان هایی سالم و تمیز به دنبالش باشید. در واقع در بحث دندانپزشکی زیبایی اول باید از خودتان شروع کنید. فقط لمینت دندان، یا ایمپلنت دندان و کاشت دندان نیست، بلکه مراقبت های دهانی و دندانی هم در سلامت و زیبایی دندان بسیار تاثیرگذارند.

تحقیقات جدید نشان داده است که دانشمندان و یا حتی کارخانه هایی که به تولید خمیردندان دارند، برای بهترین روش مسواک زدن دندان به توافق نرسیده اند.

اما مسواک زدن دندان ها هم روش خودش را دارد. نحوه صحیح مسواک زدن، زمان مناسب و یا تعداد دفعات تکرار آن در طول روز. جهت اینکه مردم از کدام روش درستی برای مسواک زدن دندان هایشان استفاده کنند، انیستیتو دندانپزشکی و کارخانه های تولید خمیردندان باید به نتیجه ای یکسان برسند. حتی یکسری شرکت ها روش هایی برای مسواک زدن بیان می کنند، اما نمی توان قطعی گفت که روش های درستی هستند، نیز از نظر دندانپزشکی هم مورد تایید نیستند و در کتاب های دندانپزشکی نیامده اند. اینکه گاها می گویند روش های پیچیده مسواک زدن از روش های ساده بهترند، وجود ندارد.

بهترین روش مسواک زدن دندان | لامینت دندان

به توصیه پروفسور شیهام،باید به صورت 45 درجه مسواک بزنید. در ضمن مسواک زدن با خشونت را فراموش کنید و مانند یک مداد در دست نگه دارید. این روش برای سلامت لثه ها هم بهتر است. بعد از خوردن غذا و شیرینی و نوشیدنی های شیرین، مسواک نزنید؛ دو دقیقه بعد از خوردن، باکتریهای موجود در غذا اسید تولید می کنند، پس بلافاصله مسواک نزنید زیرا مینای دندانتان را خراب می کنند.

اما روشی را برای بهتر مسواک زدن به شما می گوییم، حداقل 2 دقیقه یعنی تقریبا 120 ثانیه وقت بگذارید. باید حتما حرکات افقی داشته باشید، خشن نباشد. آرام و با دامنه های کوتاه مسواک را حرکت دهید، به شیار لثه، قسمت هایی از دندان که سختتر است مثلا پشت آخرین دندان ها، اطراف پر کرده ها، روکش ها و اطراف آن ها مهم ترهستند.

به ترتیب زیر عمل کنید :

1.سطح خارجی دندان های بالا، سپس سطح خارجی دندان های پایینی

2.سطح داخلی دندان های بالا را تمیز کنید و سپس دندان های فک پایین

3.سطح جونده دندان ها را تمیز کنید

4.سطح زبان را تمیز کنید

چگونگی مسواک زدن :

1.با زاویه 45درجه در طول شیار لثه مسواک بزنید (حد فاصل دندان و لثه) حال با حرکات لغزشی ولی دامنه کوتاه، شیارهای لثه را تمیز کنید. به سمت سطح جونده بروید. تمام این حرکات را در تمام نقاط دهان انجام دهید.

2.نوبت شستن سطح جونده دندان هاست.

3.از نوک مسواک هم می توانید برای تمیز کردن پشت دندان ها استفاده کنید.

4.در آخر فراموش نکنید زبانتان را مسواک بزنید.