به زیبایی دندان هایتان اهمیت دهید !

راه و روش های فراوانی برای درخشنده و زیباتر جلوه دادن دندان ها و زیبایی دندان وجود دارد مهمترین امر سالم و طبیعی بودن دندان هاست که در وهله اول باید برایتان حائز اهمیت باشد سپس به زیبایی آنان بیاندیشید.

کامپوزیت دندان‌ ها از نظر اقتصادی هزینه کمتری برای فرد به همراه دارد ، کامپوزیت‌ هایی که به طور تخصصی برای درمان‌های زیبایی به کار گرفته می‌شود ، بسیار اندک و انگشت شمارند . بنابراین هر کامپوزیت را نمی‌توان به این خاطر که سفید و مستحکم است به اسم کار زیبایی روی دندان گذاشت .

کامپوزیت‌های زیبایی باید علاوه بر دارا بودن طیف رنگی قابل قبول ، قابلیت بازسازی لایه به لایه دندان یعنی مینا و عاج را داشته باشد، علاوه بر آن بسیار عالی دندان را پوشش دهد و در عین حال مستحکم باشد تا بتواند درخشندگی و طبیعی بودن یک دندان واقعی را ایجاد کند.

زیبایی دندان

ارزان بودن ، قابلیت انجام در یک یا دو جلسه و عدم نیاز به انجام قالب‌گیری از مزایای این روش است . دندان‌ها تراش نمی‌خورند یا بسیار کم تراش داده می‌شوند .

قابل ترمیم بودن مجدد در صورت شکستگی و لب‌پر شدگی و دارا بودن زیبایی از مزایای کامپوزیت ونیر ها است.

طول عمر کم (بین 3 تا 5 سال و حداکثر 8 سال) ، تغییر رنگ تدریجی و رنگ گرفتگی در لبه‌های ترمیم ، سایش در طول زمان و لب‌پر شدگی به همراه شکستگی از معایب کامپوزیت ونیر ها است .

زیباتر و طبیعی‌تر بودن دندان‌ها از مزایای پرسلن لمینیت نسبت به کامپوزیت ونیر است و ماندگاری بین 10 تا 15 سال و استحکام و ثبات رنگ از دیگر مزایای آن است .