بسیاری از جراحی لثه می ترسند یا اینکه برایشان سوال است چرا جراحی لثه؟ یا اینکه در چه مواردی جراحی لثه ضرورت دارد؟

در بیماری های لثه به اینصورت است که لثه از اطراف دندان جدا می شود و بین دندان و لثه فاصله می افتد. البته به حدیست که کاملا با چشم قابل ملاحظه است و با تورم لثه نیز همراه است. چنین بیماری دهانی را بیماری پریودنتال می نامند. به این ترتیب که بیماری ادامه پیدا می کند، بافت لثه ها درگیر می شوند و دندان های فرد در ادامه تخریب می شود.

بیماری پریودنتال برمی گردد به عدم مراقبت های بهداشتی دهان و دندان فرد که مستقیما هم با لثه در ارتباط است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، بافت لثه و استخوانی که زیر آن واقع شده است، درگیر می شود و به مرور زمان سبب تخریب آن می شود. بیشتر هم در افراد سیگاری دیده می شود. زیرا با استعمال سیگار نیز بهداشت دهان و دندان فرد در خطر است و بافت لثه فرد به بیماری پریودنتال دچار می شود.

چرا جراحی لثه لازم است؟ | پریودنتال | بیماری پریودنتال

اما گاه همانند بسیاری از بیماری ها که ژنتیکی می باشند، یا بیماری های هورمونی، این بیماری در لثه ها دیده می شود. از علائم پریودنتال نیز می توان به مواردی همچون بوی بد دهان، حساس شدن دندانها و خونریزی های مقطعی از لثه و متورم شدنشان اشاره کرد. معمولا هم در مراحل اولیه بیماری جرمگیری انجام می شود ولی برای مراحل پیشرفته تر بیماری گاه ممکن است بخاطر تخریب دندان ها جراحی نیاز باشد.

در ضمن بیماری پریودنتال محدود به سن خاصی نیست. هرفردی که مراقبت های بهداشتی دهان و دندان نداشته باشد، بیماری لثه او را درگیر کرده و در نهایت به تخریب دندان ها منجر می شود. گاه هم جراحی دندان عقل، اگر بهداشت رعایت نشود، عفونت آن که به خاطر جراحی بوده، ممکن است سبب ایجاد این بیماری شود.

مطالب مرتبط :

آبسه کردن دندان

چه افرادی که نمی توانند بلیچینگ کنند ؟