خدمات دندان پزشکی اطفال

pediatric-dentistry

از آنجائیکه بسیاری از کودکان برای اولین بار به دندانپزشکی مراجعه می کنند ، اولین تجربه تاثیر بسیار زیادی در کودک به مسایل دندانپزشکی در آینده خواهد داشت و کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری باعث می شود که وی تا پایان عمر از معالجات دندانپزشکی گریزان باشد . همچنین درمانهای گروه اطفال نیاز به صبر و حوصله دندانپزشک هنگام درمان دارد که در این مراکز در این باره تدابیری خاص دیده شده است. همچنین جهت تشویق کودکان برای مراجعه به دندانپزشکی جوایزی در نظر گرفته شده است که پس از پایان درمان به کودک داده می شود. مانند لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی، عروسک، ماشین، بادکنک و …

آموزش درست بهداشت دهان و دندان و ارائه خدمات درمانی توسط دندانپزشک خانم به کودکان و برخورد درست و با صبر و حوصله از مسائل اولیه ای است که در این مراکز مورد توجه قرار گرفته است.

دندان شیری کودکان :

جوانه های دندان شیری از زمان جنینی آغاز می شود . بنابراین تغذیه و مصرف داروها در زمان بارداری می تواند در ساختار دندان شیری کودک اثر گذار باشد. شروع رویش دندان های شیری از 4 تا 18 ماهگی می باشد. البته دیر یا زود دندان درآوردن کودک جای هیچگونه نگرانی ای ندارد. آخرین دندان های شیری هم در 2 الی 3 سالگی درمی آیند.لثه ی کودک در هنگام رویش دندان دچار التهاب، خارش و احساس فشار می شود. برای اینکه این پروسه ی زمانی برای کودک به آسانی سپری شود میتوان از ژل های مخصوص و وسایل دندانی و همچنین داروهای خوراکی که زیر نظر دندانپزشک تجویز می شوند استفاده نمود. در هر فک کودک نیز باید 10 دندان رشد کند که مجموعا 20 عدد می شود.

فراموش نشود که اولین مراجعه به دندانپزشکی کودکان باید در 2 سالگی انجام شود و چک آپ آن هر 6 ماه یکبار می باشد.