مضرات استفاده از خمیردندان زغالی :

استفاده از خمیردندان زغالی از جمله پیشنهاد هایی است که برای سفیدی دندان توصیه می شود. تا مدتی ممکن است این خمیردندان ها مسبب سفیدی دندان های شما باشند.

 اما پس از مدتی طولانی سبب زرد شدن دندان ها می شود. متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، در پاسخ به این سوال که آیا خمیردندان‌های زغالی در سفیدی دندان تاثیر دارند، اشاره دارد که در ابتدا فرض می‌کنیم که در ترکیبات این خمیر دندان‌ از زغال استفاده شده است، در این صورت باید گفت زغال موجود در این خمیر دندان با دو روش می تواند سبب سفیدی دندان شود، جذب یونی به دلیل کربن موجود در خمیردندان و دوم اثر سایندگی ذغال. در واقع به خاطر فضای بین کربنی‌های موجود، جذب رنگدانه دندان شده و باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود اما برای این کار به مدت زمان زیاد و حجم زیادی نیاز است که عملاً با خمیردندان امکانپذیر نیست.

عوارض خمیردندان زغالی

آیا استفاده از خمیردندان زغالی فعال خوب است یا خیر؟

بروس کیسیس دندانپزشکی مشهور است که درباره این نظریه این چنین بیان می کند که زغال فعال سال ‌ها برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. حتی اشاره دارد که بسیاری از بیمارانش از این محصول استفاده می کردند. در واقع در استفاده از خمیردندان نگرانی اصلی شما سفید کردن دندان ‌هاست ، پس بهتر است از بسته ‌های سفید کننده ای استفاده کنید که دارای مجوز هستند. همچنین می توانید از درمان های خانگی و طبیعی برای سفید کردن دندان استفاده کنید. مثلا می‌توانید بخش داخلی پوست پرتغال را بر روی دندان‌های خود بکشید. این راه هم اثربخشی بیشتری دارد و هم امنیت بیشتری هم دارد.

درباره خمیردندان های زغالی این موارد را رعایت کنید :

1.از به کاربردن مکرر آن بپرهیزید.

2.نمی توانید دندان‌های خود را بیشتر از هفته ‌ای یکبار با این خمیردندان ‌ها مسواک بزنید.

3.زغال فعال ماده خورنده ‌ای می باشد و استفاده مکرر از آن می‌ تواند مینای دندان را از بین ببرد.

4.همچنین مراقب نشانه‌ های غیر عادی مثل خونریزی لثه و افزایش حساسیت آن باشید. اگر چنین نشانه ‌هایی را بعد از مصرف خمیردندان تجربه کردید حتما با یک دنداپزشک تماس بگیرید و مصرف خمیردندان حاوی زغال فعال را متوقف کنید.