خمیر دندان ذغالی رنگ به هیچ وجه از سوی انجمن دندانپزشکی تایید نمی شوند . هیچ مطالعه طولانی مدتی بر روی خاصیت زغال فعال و اثربخشی آن بر روی دندان انجام نشده است .

دانش زیادی در مورد خاصیت جذب کنندگی زغال داریم که مطالعات زیادی بر روی آن انجام شده است اما هنوز امن بودن این مورد به اثبات نرسیده است .

مواردی که قبل از استفاده کردن از خمیردندان حاوی زغال فعال باید بدانید :

اگر تصمیم گرفته‌اید از این خمیردندان‌ ها استفاده کنید، باید اینکار را با احتیاط انجام دهید و از به کاربردن مکرر آن بپرهیزید . شما نمی توانید دندان‌های خود را بیشتر از هفته‌ای یکبار با این خمیردندان‌ ها مسواک بزنید.
استفاده مکرر از آن آسیب رسان خواهد بود . زغال فعال ماده خورنده‌ای است و استفاده مکرر از آن می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد .
خمیردندان زغالی
اگر بافت لثه‌های شما بیمار است ، ریشه دندان ممکن است در نتیجه خاصیت خورندگی این زغال حساس‌تر گردد. اگر می‌خواهید از چنین خمیردندان‌ هایی استفاده کنید بهتر است از یک برند مشهور و معتبر خرید کنید.
همچنین مراقب نشانه‌های غیر عادی همچون خونریزی لثه و افزایش حساسیت آن باشید . اگر چنین نشانه‌هایی را بعد از مصرف خمیردندان تجربه کردید حتما با یک دندانپزشک تماس بگیرید و مصرف خمیردندان حاوی زغال فعال را متوقف کنید . به فکر سلامت دندان‌ های خود باشید.
دندانپزشکان معتقد هستند که اگر نگرانی اصلی شما سفید کردن دندان‌ هاست ، بهتر است از بسته‌های سفید کننده که دارای مجوز هستند استفاده کنید . همچنین استفاده از رویکردهای طبیعی و درمان‌های خانگی برای سفید کردن دندان موثر است .