راه حلی عالی برای درمان آبسه و عفونت دندان

آبسه دندان یا عفونت لثه نشان از تجمع چرک و عفونت در داخل دندان یا لثه را دارد. آبسه معمولا ریشه عفونت باکتریایی دارد. بیشتر موارد هم در ناحیه نرم پالپ دیده می شود که بخاطر ترکیب مواد غذایی و باکتری های موجود در دهان باعث به وجود آمدن پلاک می شود. اگر هم این پلاک ها با مسواک زدن منظم یا حتی نخ دندان کشیدن از بین نروند، نشان از این دارد که به بافت نرم نفوذ کردند.

با تاثیرگذارترین راه یعنی رعایت بهداشت دهان و دندان، این عوارض را کمتر کنید. علل ایجاد آبسه را بیان کردیم، یا بیماری تروما، یا ایجاد باکتری در دهان و دندان، قرمزی و تورم لثه ها که منجر به آبسه دندان می شود. نام دیگر این بیماری پری آپیکال و یا آبسه لثه هم می شناسند. معمولا پزشک در این موارد آنتی بیوتیک تجویز می کند تا عفونت و درد را از بین ببرد. حتما در صورت بروز چنین موردی هرچه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا عفونت به اطراف مجاری تنفسی، حلق یا مغز آسیب می رساند، و باعث مننژیت، التهاب مغز، انتشار خون، آسیب به بافت های عمیق تر و انسداد راه تنفسی می شود.

آبسه کردن دندان

اکثر افرادی که دچار چنین بیماری می شوند، در زمان جویدن بسیار احساس درد دارند. در واقع از علائم آبسه دندان می باشد. دیگر علائم آن، سستی دندان خراب، تورم، بالا رفتن میزان تب، قرمزی لثه، خراب بودن ریشه دندان، و چرک می باشد. در صورت مشاهده حتما جدی بگیرید.

از جمله راه های درمان عفونت، مصرف سه حبه سیر، مخلوط عصاره گل رز با آب لیمو ترش و غرغر کردن آب نمک می باشد.در پایان باید یادآور شویم که حتما رعایت بهداشت دهان و دندان را در نظر داشته باشید، با استفاده از مسواک سه بار در روز که به کاهش آبسه دندان کمک می کند.