سه نشانه که نشان می دهد به اندودنتیکس و یا همان درمان ریشه دندان یا عصب کشی نیاز دارید.

احتمال اینکه کلمه اندودنتیکس را نشنیده باشید وجود دارد ولی صد در صد با درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی آشنا هستین، درمانی که برای نجات دادن دندان های طبیعی به کار میره. همه میدونینم هیچ درمانی حتی ایمپلنت جای دندان طبیعی را نمی گیره ،پس چه بهتر مراقبت های لازم را به درستی اعمال کرده و با مراجعه مستمر به دندان پزشک ، مشکلات احتمالی به وجود آمده را سریع درمان کنیم .

درمان ریشه دندان

زمانی که پالپ یا همان مغز دندان آسیب دیده و یا عفونی بشه ، باید سریع به دندان پزشک مراجعه کرده و عفونت را خارج کرد که در غیر این صورت پوسیدگی گسترش پیدا کرده و قابل درمان نخواهد بود، زمانی که دیگر پشیمانی سودی ندارد. اولین توصیه ای که متخصصین دارند مراجعه مستمر به دندان پزشک برای تشخیص به موقع و درمان به هنگام است ولی در برخی از موارد به ،خصوص ریشه درمانی، علائم و نشانه هایی وجود دارند که شما را وادار می کنند به دندان پزشک مراجعه کنید.

علائمی که نشان می دهند به عصب کشی نیاز دارید کدام ها هستند ؟

1. درد هنگام خوردن

حتما براتون پیش اومده وقتی داشتین غذا می خوردین یهو دندونتون درد گرفته ولی خب اهمیتی بهش ندادین و فک کردین خود به خود خوب می شه، حتی برای فهمیدن دلیل به دندان پزشک هم مراجعه نکردین و فقط با یه قرص آرام بخش درد رو ساکت کردین. ولی واقعیت اینه این درد حتما باید جدی گرفته بشه، در غیر این صورت حتی بعد یه مدت امکان اینکه دندونتونو از دست بدین هم وجود داره. این درد نشون میده دندونتون پوسیده شده و حتما باید هر چه زودتر درمان بشه که اگه نشه به ریشه و همون پالپ دندون می رسه که اون موقع باید عصب کشی انجام بشه. همیشه گفتن پیشگیری بهتر از درمان است پس چه بهتر مراقبت های درست رو اعمال بکنید تا مشکلی برای دندون هاتون پیش نیاد.

2. حساسیت به دمای سرد و گرم

اگه ریشه دندون آسیب دیده باشد،  به دمای سرد و گرم حساسیت نشان می دهد. مثلا وقتی چایی داغ یا بستنی سرد می خورید احساس درد می کنید و همین حس نشون میده پوسیدگی به ریشه دندون رسیده و هر چه زودتر باید درمان بشه
چنانچه درمان به موقع انجام نشه، دندون طبیعی از دست خواهد رفت.

3. درد لثه یا تورم آن

تورم یا درد لثه نشون می ده بین دندون و لثه عفونت وجود داره. این نوع عفونت به راحتی اطراف استخوان و بافت های لثه پخش میشه که با گذشت زمان نیاز به ریشه درمانی به وجود میاد.