درد دندان وقتی احساس می شود که اعصاب دندان تحریک شود . بعضی مشکلات  مانند بیماری لثه ، پوسیدگی دندان ، آسیب دیدن و شکستن دندان  و عفونت دندان میتوانند باعث تحریک اعصاب دندان و در نتیجه آن ، دندان درد شوند .

گاهی اوقات بعضی بیماری های دیگر میتواند باعث تحریک اعصاب دندان شده و در پی آن دندان درد را به دنبال داشته باشد ، برای مثال  امکان دارد که دندان درد به علت ایجاد عفونت در گوش ها به وجود آمده باشد .

رایج ترین علت درد دندان  یا دندان درد ، و یا حتی احساس درد در فکین و صورت ، پوسیدگی دندان است ، زمانی که دندان به علت پوسیدگی سوراخ میشود ، حفره ایجاد شده میتواند به التهاب رگ های خونی و و حساس شدن اعصاب در مغز دندان ( پالپ ) منجر شود. اگر پوسیدگی درمان نشود می تواند باعث از بین رفتن و مرگ مغز دندان شود.

درمان دندان درد

حال علت بروز درد دندان با عصبی شدن را بررسی می کنیم :

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که به هنگام عصبانیت دچار درد دندان شوید این حالت چگونه و با چه عواملی ایجاد می شود راه های درمانی موثر برای این عارضه را در ادامه با هم مرور می کنیم .

سیستم اعصاب با دندان‌ ها ارتباط مستقیم و غیر مستقیم دارد، به هنگام عصبانیت این ارتباط به صورت غیر مستقیم بر روی دندان‌ ها اثر می گذارد.
یکی از علائم عصبانیت انقباض عضلات صورت است، به هنگام استرس و فشار ناشی از عصبانیت عضلات فک و صورت منقبض شده و فشار ناشی از آن بر روی دندان می‌تواند عامل ایجاد درد باشد.
فشار ناشی از این جمع شدگی در طولانی مدت موجب سائیدگی دندان‌ها، پایین آمدن ارتفاع صورت و در نتیجه تغییر در زیبایی فرد می‌شود.
اگر در فک فرد بافت نگهدارنده قوی نباشد به مرور زمان عصبانیت موجب لق شدن دندان می‌شود.
انعکاس و گرفتگی در عروق کرونری به هنگام انقباض صورت ، امکان گرفتگی رگ سر و گردن را در پی داشته و می تواند یکی از علائم سکته مغزی یا قلبی باشد.