از جمله موارد دندانپزشکی زیبایی لامینت دندان می باشد. در واقع برای دندان های آسیب دیده و لکه شده و غیره لامینت دندان پیشنهاد می شود. اما جدا از این مسائل کاربردهای دیگری هم دارد.

لامینت در رفع پوسیدگی های دندان موثر است :

در واقع لامینت دندان برای رفع بدرنگی و پوسیدگی های دندانی بسیار کاربرد دارد. حتی در مواردی که ممکن است تخریب شدید به همراه باشد، اما بافت دندان آسیبی ندیده باشد، از لامینت می توانید کمک بگیرید.

اصلاح بدرنگی های دندان :

حتی مواردی هم دیده می شود که دندان تغییر رنگ داده و در این صورت لمینت پیشنهاد می شود.

تصحیح جایگیری دندان ها :

به جای ارتودنسی هم می توان از لامینت دندان برای رفع اختلالات و به هم ریختگی های شدید دندان استفاده کرد.

لامینت دندان

بعد از همه این ها باید مراقب دندان های لامینت شده نیز بود. مسواک زدن دندان های لامینت شده به چه صورت انجام می شود؟ در واقع لامینت از آنجایی که آسیبی به دندان وارد نمی کند، نیز خللی هم در رعایت بهداشت ایجاد نمی کند. در شرایطی نرمال می توان از لامینت ها به خوبی مراقبت کرد. برای شستشوی دندان هایی که لمینت شده اند، نیاز به خمیردندان یا دهانشویه های خاصی نیست.

در نواحی که لامینیت تمام شده است (زیر لثه یا نواحی جرم گیری) قابل توجه تر هستند و نیاز است تا با دقت بیشتری مسواک زده شوند. این قسمت ها را با زاویه ۴۵ درجه و حرکات جارویی در قسمت انتهایی دندان که به لثه نزدیک است، بزنید. اینطوری می تواند در مراقبت بیشتر لامینیت ها تاثیر گذار باشد .