ماندگاری کامپوزیت ونیر دندان

تکنولوژی پیشرفته در دانش مواد دندانی دندانپزشکی ، راه هاي فراواني را پيش روي دندانپزشک شما مي گذارد که دندان هاي شما را به طبيعي ترين شکل ممکن بازسازی کند.

این که روش های مختلفی برای ترمیم دندان های شما در ناحیه زیبایی ( استاتیک زوم ) وجود دارد بسیار جذاب و ایده آل است و لازم است شما اطلاعات مناسبی در مورد هر کدام از آن ها داشته باشید. 

کامپوزیت ونیر دندانی به‌منظور بهبود رنگ، شکل، اندازه و بافت دندان و ایجاد جذابیت بیشتر در ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شود. كامپوزيت ونير دندانی را می‌توان برای رفع لب‌پریدگی و ترک‌های جزئي در دندان‌ها استفاده كرد .

تفاوت كامپوزيت ونير با كامپوزيت پرسلين (چینی) در اين است كه مستلزم تراش دندان‌ها نبوده و یا تنها به تراش اندک نیاز داشته و کل فرآیند درمان در يك جلسه قابل انجام می‌باشد .

بااین‌حال برخلاف كامپوزيت پرسلين ، كامپوزيت ونیر مستعد تغيير رنگ بوده و ممکن است دوام چنداني نداشته باشد. برای ایجاد كامپوزيت ونير دنداني ، مواد کامپوزیت بر روی سطوح جلويي دندان کارشده و فرآیند تراش و تکمیل کامپوزیت تا رسيدن به فرم موردنظر زیر دستان يك جراح زيبايی دندان انجام می‌شود.

کامپوزیت ونیر دندان

ونیر دندانی در اثر مراقبت ناصحیح ممکن است تراشیده شده و یا از محل خود خارج شوند . به‌منظور افزایش دوام و طول عمر آن‌ها به حفظ مداوم بهداشت دهان و دندان ، انجام معاینات منظم و تمیز کردن آن‌ها حداقل دو بار در سال نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، باید از گاز گرفتن و یا شکستن مواد خوراکی سخت مانند آجیل و یخ اجتناب کنید .

ماندگاری کامپوزیت ونیر دندان


احتمال لک شدن در کامپوزیت ها وجود دارد مثلاً مصرف قهوه مواد غذایی رنگی می تواند در تغییر رنگ آنها موثر باشد و البته ایجاد تراشیدگی در آنها وجود دارد . اما نگران نباشید تغییرات رنگ با انجام پولیش دندان رفع خواهد شد ، اگر نگران دوام آنها هستید باید بدانید که  رزین های کامپوزیت ها بسیار با دوام هستند و استفاده از آنها برای مدت چهار تا هشت سال امکان پذیر است.

البته مراقبت و نگهداری منظم و اصولی از دندان ها می تواند در دوام آن تاثیر به سزایی بگذارد .
استفاده از روش ونیر کامپوزیت برای افرادی مناسب است که نیاز به بهبود رنگ، ظاهر، اندازه، و ساختار دندان هایشان دارند و به این ترتیب می توانند به کمک دندانپزشکی زیبایی  ظاهر دندان ها را زیباتر کنند .

به جز موارد یاد شده  ونیر کامپوزیت را  می توان برای اصلاح تراشیدگی های محدود و ترک خوردگی های ایجاد شده در دندان ها نیز استفاده کنند . کامپوزیت ونیر دندان آسیبی به دندان وارد نمی کند و در بیشتر موارد بدون تراش دندان انجام می گردد و می تواند شدید ترین بهم ریختگی های دندانی را اصلاح نماید . این روش به دلیل اینکه نیاز کمتری به کاهش ساختار طبیعی دندان دارد ، کامل کردن آن در یک جلسه ملاقات با دندان پزشک امکان پذیر است .