مشکلات دهان و دندان در بارداری

خانم های باردار وقتی که دچار مشکلات دهان و دندان می شوند می توانند به دندانپزشک مراجعه کنند,حال این سوال برای شما پیش آمده که آیا استفاده از خدمات دندانپزشکی تاثیری روی سلامت جنین می تواند بگذارد یا خیر ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را مطالعه کنید …

زنانی که تصمیم به بچه‌دار شدن دارند، باید قبل از بارداری با پزشک متخصص در مورد مشکلات مربوط به سلامتی‌شان مشورت کنند.
زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که در بدنشان ایجاد می‌شود، دچار ورم لثه‌ ها شده که بهداشت دهان مادر را با مشکل مواجه می‌کند.

بهترین روش برای مقابله با مشکلات دهان و دندان در بارداری ، پیشگیری است، مادرانی که تصمیم به بچه دار شدن دارند حتما قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت کنند تا دچار مشکلات این چنینی نشوند.

اگر بعد از باردار شدن با مشکل دندان درد مواجه شدند بهترین زمان برای درمان آن سه ماهه دوم است.

اگر در سه ماهه اول و سوم با درد دندان مواجه شدید به هیچ وجه جای نگرانی نیست ،در صورت وجود این مشکل و با مشورت دکتر خود و دندانپزشک مورد معالجه قرار بگیرید .

مشکلات دهان و دندان در بارداری

متاسفانه در بین زنان این شایعه به وجود آمده که هرگز نباید در دوران بارداری به دندان پزشک مراجعه کرد، این درست نیست بلکه فقط باید دندانپزشک متوجه باشد که شما باردار هستید و از بی‌حسی‌هایی استفاده کند که برای مادر و جنین خطرناک نباشد.

برای مثال آمپول‌های بی‌حسی که دندانپزشکان استفاده می‌کنند معمولا لیدوکائین است که دارای آدرنالین است و ممکن است بعد از تزریق باعث افت فشار شود و چون معمولا مادران باردار فشار پایینی دارند با مشکل مواجه می‌شوند؛ به همین دلیل از آمپول‌هایی که آدرنالین نداشته باشد؛ مانند آمپول “سیتانست” استفاده می‌شود.

درباره به عصب کشی دندان در دوران بارداری بهتر است این کار تا حد آرام کردن درد دندان مادر پیش رفت و باقی کار را به بعد از زایمان مادر موکول کنیم و از رادیوگرافی دندان در زمان بارداری بپرهیزیم که بسیار برای جنین خطرناک است.


پیشنهاد ما :

خطرات عفونت لثه در دوران بارداری

دندان درد در بارداری

آیا زنان باردار می‌توانند دندان خود را عصب‌کشی کنند؟