در یك لبخند كامل و زیبا ، تمام طول دندا‌ن‌های قدامی بالا نمایان می‌شوند و حتی دیده شدن مقداری از لثه نیز باعث جوان تر به نظر رسیدن لبخند می‌شود .

با افزایش سن، به طور طبیعی میزان نمایان شدن دندان‌های بالا در لبخند كاهش می‌یابد و این به دلیل افتادگی لب بالاست و كاملا طبیعی است.  دلیل آنکه نمی خندید، آن نیست که پیر شده اید . شما پیر می شوید چون نمی خندید .

لبخند زیبا

اصلاح طرح لبخند ( smile design ):

‏روش های اصلاح طرح لبخند ، ارتودنسی ، لامينيت , روکش های زيبايی ، و کامپوزيت های نوری هستند .
در صورتيکه دندان ها نامنظم باشند با قرار دادن بريس روي دندان ها در يک دوره 6 ماهه الي 2ساله ‏مي توان آن ها را جابجا کرد.

دندانهای قدامی هر فرد طرح لبخند او را تشکيل می دهند . فردي که دندانهاي جلوي دهانش فاصله دار يا نامنظم ، نسبت به خط وسط صورت نامتقارن ، کج و يا نا مرتب ، شکسته و يا لب پريده، تيز يا دندانه دار يا صاف شده و کوتاه و يا زياده از حد بلند يا کوتاه باشد ، يا در هنگام خنده لثه او بيش از حد نمايان شود يا در لبه لثه ای دندانها لبه سياه روکش يا پرکردگي مشخص و لثه پف کرده يا به رنگ آبي يا بنفش باشد مي تواند با اصلاح اين ‏نواقص ظاهري جذاب و لبخندی زيبا و اعتماد بنفس بيشتري را تجربه کند .
در واقع اصلاح طرح لبخند راهي است براي به دست آوردن اعتماد بنفس بيشتر…

اگر امکان ارتودنسی دندان وجود نداشته باشد فقط براي منظم کردن دندان های در معرض ديد با روشهای سريع در کمتر از ‏يک ماه و گاه کمتر از يک هفته مي توان آن ها را منظم کرد .
اصلاح طرح لبخند با تغيير در حجم و شکل دندانه ی جلو آنها را مرتب ‏و زيباتر مي کنند . گاه تنها با يک تراش يا پرداخت جزئی لبه دندان ها و گرد يا صاف کردن زوايای دندان مي توان بر جذابيت لبخند افزود و چهره را زنانه تر، مردانه تر و يا جوان تر نشان داد .