نکات مهمی که درباره ایمپلنت دندان باید در نظر داشته باشید :

ایمپلنت دندان به شکل پیچ هایی می باشد که از جنس تیتانیوم هستند. سپس در استخوان فک جای می گیرند و مانند ریشه دندان عمل می کنند. از جمله خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشند. قبل از اینکه ایمپلنت کنید چند نکته را برایتان بازگو می کنیم :

1.نگران نباشید؛ ایمپلنت به استخوان فک آسیبی نمی رساند

به خاطر اینکه ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم می باشند در محیط بدن خنثی می شوند. در واقع هیچ ضرری برای بدن ندارند. با تغییرات سطحی که روی آنها ایجاد می شود تمایل زیادی به جذب استخوان فک دارند.

2.با ایمپلنت درد و ناراحتی متوجه نمی شوید

بخاطر اینکه ایمپلنت هم جراحی محسوب می شود باید در محیطی استریل انجام شود. البته میزان درد و ناراحتی این جراحی بسیار کم است. فقط کافیست به دستورات دندانپزشک توجه کنید.

3.دندانی که روی ایمپلنت سوار می شود کمی وقت گیر است

بعد از قرار دادن پیچ ایمپلنت باید 2 تا 4 ماه صبر کرد. البته بستگی به شرایط دارد. بخاطر اینکه استخوان اطراف ایمپلنت کاملا شکل بگیرد. حتی اگر شرایط استخوان فک مناسب بود می توان روکش موقت یا دائم انجام داد.

ایمپلنت دندان

4.بعضی از بیماران نیاز به جراحی سینوس فک دارند

آن هایی که دندان های خلفی فک بالا را مدت ها قبل کشیده اند، سینوس استخوان فک بالاییشان داخل استخوان گسترش پیدا می کند. بخاطر همین استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت نمی باشد. پس نیاز است بعد از ایمپلنت سینوس فک ترمیم شود. سپس به بالا برده شود. بعد از این جراحی به فاصله 4 ماه بعد یا سریعا بعد از آن ایمپلنت را می توان قرار داد.

5.ایمپلنت مناسب برخی از افراد نیست

بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند، یا تحت رادیوتراپی به خصوص در نواحی فک و صورت می باشند. یا بیمارانی که خیلی وقت است تحت درمان بیس فسفونات هستند، نباید ایمپلنت بگذارند. البته به نظر دندانپزشک بستگی دارد.

6.شایعات بی پایه و اساس را باور نکنید

برخی می گویند بعد از ایمپلنت نباید سرما بخورید! یا اینکه نباید سرتان را خم کنید! یا اینکه پیچ ها منجر به عفونت می شوند! پس برای اینکه این شک و شبهه ها از بین بروند باید با دندانپزشک مشورت کنید.

مطالب مرتبط :

جدیدترین یافته ها در مورد ایمپلنت دندان

اهمیت مراقبت‌ دندانی بعد از کاشت ایمپلنت

ایمپلنت ؛ دندانی با ریشه تیتانیومی