تحلیل لثه ها یا از بین رفتن لثه ها از کجا نشات می گیرد؟ علت اصلی چنین عارضه ای چه می باشد؟ آیا برای تحلیل لثه ها راه حلی می باشد؟

با تحلیل رفتن لثه ها ، رفته رفته دندان ها هم از بین می روند. بعد از مشاهده چنین حالتی حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. با تامین پروتئین ها و ویتامین های لازم بدن می توانید عملکرد درستی از بدن خود ببینید. اما در صورتیکه مصرف ناکافی داشته باشید، بدن تخلیه می کند و منجر به ضعف لثه و افتادن دندان می شود. تحلیل لثه ها را با نام بیماری پریودنتال نیز می شناسیم. حل مشکل دهان، تنها با رعایت بهداشت دهان و دندان اتفاق نمی افتد، بلکه باید سلامتی کلی بدن را در نظر گرفت. صرفا به عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. بدن مواد مغذی نیاز دارد. حتی دندان و لثه ها هم مرتبطند. پروتیئن، ویتامین سی، روی، مس و بسیاری از مواد مغذی برای حفظ سلامت لثه ها نقش بسیاری دارند.

در صورت تامین مواد مغذی بدن، توانایی بدنتان هم بهبود پیدا می کند. در مورد لثه ها هم صدق می کند. با تغییری که در رژیم غذایی خود می دهید، سلامت بدن و نیز لثه خود را تضمین می کنید.

مقصر اصلی تحلیل لثه ها چیست؟

در کنار همه این ها مصرف قندتان را محدود کنید!

قند آسیب بیشتری به دندان وارد می کند. سپس پوسیدگی در مرحله بعد می باشد. قند ابتدا PH دهان را تغییر می دهد. به خاطر همین با کاهش مصرف مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های قندی سلامت لثه ها و دندان های خود را تضمین می کنیدو

با تامین پروتئین بدن از ضعف لثه و افتادن دندان هایتان جلوگیری کنید!

با مصرف ویتامین سی می توانید از خونریزی لثه و مشکلات لثه ای جلوگیری کنید. حداقل مقداری که توصیه می شود، به طور روزانه باید 65 تا 90 میلی گرم مصرف کنید. اما میانگین دز مصرفی آن 1000 میلی گرم در روز می باشد که تا 2000 میلی گرم می تواند برسد. 2000میلی گرم حداکثر مقداریست که باید ویتامین سی مصرف کنید.

مطالب مرتبط :

التهاب لثه را با بیماری لثه اشتباه نگیرید!

چه عواملی باعث ایجاد بیماری لثه می شوند؟

آیا لاغری موجب التهاب لثه میشود؟