عفونت دندان و دردهای دندانی را نباید سر سری از آن گذشت!

عفونت دندان از جمله عفونت هایی می باشد که باید سریعا درمان شود. در واقع با درد دندان که خیلی ها این درد را زمانی جدی می گیرند که کار از کار گذشته باشد. در واقع منجر به درآوردن دندان از ریشه می شود. معمولا هم این دردها نشان دهنده همان عفونت دندان و پوسیدگی می باشند. به چند نکته باید توجه بسیار داشته باشید :

مراقب دندان های پوسیده باشید!

از جمله مواردی که عفونت های دندانی را در پی دارد، پوسیدگی دندان می باشد. در واقع با شکستگی یا ترک خوردگی دندان و یا پنهان ماندن دندان عقل در لثه این عفونت سراغتان خواهد آمد. گاه چنین عفونتی به ریشه و عصب دندان می رسد. سپس از ریشه دندان وارد استخوان فک می رسد. بعد از ان شاهد آبسه و تورم دندان خواهید شد.

زق زق کردن دندان ها !

زمانی که آبسه دندان ایجاد می شود، دندان ها توانایی مقابله با عفونت را نخواهند داشت. از نشانه های آبسه دندانی زق زق کردن ناحیه درد است. همه دندان ها مستعد آبسه شدن هستند اما دندان عقل بیشتر مستعد چنین چیزیست.

عفونت دندان

درمان آبسه دندان را جدی بگیرید!

اگر چرک موجود در ریشه دندان را جدی نگیرید، سینوس های فکی بالا و پایین نیز درگیر می شوند. عفونت ممکن است از کیست عبور کرده و حتی غدد لنفاوی، چانه، فک و قسمت های دیگر را نیز درگیر کند.

درمان های خانگی هم بی تاثیرند!

برخی با مصرف آنتی بیوتیک درد و آبسه دندانی را درمان می کنند. اما توصیه می کنیم نزد پزشک رفته و مشکل را ریشه یابی کنید. زیرا ممکن است این داروها موجب مقاوم شدن میکروب ها شوند. در این صورت شرایط درمان را سختتر کرده اید.

پس این دردها را جدی بگیرید. زیرا ممکن است همین پوسیدگی های دندان و غیره منجر به فاجعه ای همچون آبسه دندان شوند، که می تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد. گاه حتی لثه ها را هم نیز عفونی می کند.

مطالب مرتبط :

منظور از آبسه دندانی چیست؟عفونت؟!

نمی دانم کدام دندانم درد می کند