همانطور که می دانید در بحث دندانپزشکی زیبایی لمینت دندان هم می باشد. مطمئنا درباره لمینت سرامیکی شنیده اید. پوششی می باشد بروی دندان که چهره ای زیبا و درخشان به دندان ها می دهد. لمینت سرامیکی فوق نازک جدید طوری هستند که کاملا با لمینت های قدیمی متفاوت می باشند. به خاطر همین در این باره توضیح مختصری برای شما می دهیم.

سوالی که ممکن است برایتان به وجود آید اینکه آیا لمینت ها دائمی می باشند؟

در جواب باید اشاره کرد که لمینت سرامیکی درست است که ضخامت بسیار کمی دارد، اما دارای مقاومیت بسیار بالایی می باشد. حتی قابل جدا شدن نیست و به صورت دائمی و مادام العمر می باشد. تا مدتها قادر به جدا کردن آن نیستید.

سوالی که خیلی از مراجعه کنندگان برایشان مطرح می شود، اینکه آیا برای نصب لمینت دندان باید دندان تراش بخورد؟

معمولا در 90 درصد موارد این کار انجام نمی شود. اما در 10 درصد که دندان ها نامرتب باشند و نیاز داشته باشند، تراش دندان انجام می شود.

لمینت سرامیکی چه ویژگی هایی دارد؟

اگر لامینت سرامیکی مقاومت بالایی دارد، پس نگران شکستن آن با خوردن سیب یا مواد غذایی سفت نباشیم؟

اگر لامینت سرامیکی باشد نیازی به نگرانی در این باره نیست. پس با خیال راحت می توانید بخورید. اما در مورد کامپوزیت احتمال شکستن می باشد. چون در مقایسه با سرامیکی شکننده تر می باشند ممکن است شکننده تر باشند. در نتیجه منجر به شکتن و لب بریدگی می شوند.

لامینت روی دندان قرار می گیرد؛ آیا پوسیدگی دندان به همراه خواهد داشت؟

اگر مطلع باشید لمینت در سراسر دنیا استفاده می شود و مورد استقبال قرار گرفته است. پس نه تنها پوسیدگی دندان به دنبال ندارد، بلکه از سطح بیرونی دندان محافظت می کند. اگر هم که به مرور زمان ایجاد شود مطمئنا از داخل دندان می افتد. بیشتر هم به خاطر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. ولی جای ذکر دارد که نیازی به جدا کردن لامینت ها هم نمی باشد، مثل سایر دندان ها از پشت قابل درمان است.

مطالب مرتبط :

لامینت دندان چه کاربردهایی دارد؟

لمینت دندان برای چه دندان هایی مناسب است؟