گفته می شود برای دندان های سالم لمینت دندان مناسب نیست.

معمولا قبل از اینکه اسیب جدی به دندان ها وارد شود، بهتر است بهداشت دهان و دندان را در اولویت قرار دهیم و با به موقع مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، کاری کنیم که مشکلی برای دندان پیش نیاید. افرادی هم برای سفید کردن دندان هایشان از لمینت استفاده می کنند. اما باید یادآور شویم که چنین کاری درست نیست اما باید تا حد ممکن از آن دوری کرد.

اشاره می کنیم که این افراد نیازی به ترمیم دندان هایشان ندارند، و نباید از لمینت دندان استفاده کنند. اگر در حین لمینت دندان، دندان فرد دچار آسیب شود حتی فرد می تواند برای شکایت این موضوع رسیدگی کند.

لامینت دندان

درباره فرایند لامینت دندان هم گفتیم که در هربار لامینت، لایه خیلی خیلی نازکی از دندان تراشیده می شود. اگر چنین روالی ادامه یابد، منجر به این می شود که عمر دندان کوتاه شده و در طولانی مدت به خاطر آسیب دیدگی های پیش آمده دندان نیاز به پر کردن یا عصب کشی و یا حتی کشیدن داشته باشد.

هم چنین دو رنگ شدن دندان ها، ساییده شدن بخشی از دندان، کج بودن یا حتی کم شدن از طول دندان و هم ردیف نبودن دندان ها مواردیست که منجر به انجام لمینت دندان می شود. گفته می شود حدود 80 درصد از افراد بین سنین 17 تا 30 سال به خاطر زیبایی و سفید شدن دندان ها از لمینت استفاده می کنند و بخاطر تاثیر نامطلوب استفاده از این روش، لمینت دائمی نیست و فرد بعد از مدتی دوباره باید دندان ها را لامینت کند.

معمولا شش دندان جلو لمینیت می شوند، و هزینه آن بین 400هزار تا یک و نیم میلیون تومان می باشد. اما تا آنجایی که عقل سالم حکم می کند نباید دندان سالم را دست زد. در واقع کسی که دندان های سالمی دارد، و مشکل خاصی ندارد، نیازی به استفاده از لامینیت ندارد. پس توصیه می کنیم تا زمانی که دندان هایتان سالم هستند، به دنبال لامینیت نباشید. زیرا اگر در بحث دندانپزشکی زیبایی لامینت دندان به درستی انجام نشود، دندان نسبت به گرما و سرما حساس می شود و عصب های داخل دندان از بین می روند.