از جمله روش هایی مثل لامینت دندان پرطرفدار است. بخاطر خاصیت سفید کنندگی دندان و زیبایی دندان می باشد. به خاطر همین متقاضیان لامینت به دنبال اطلاعاتی کامل در رابطه با آن هستند.

در واقع لامینت یا ونیر لایه نازکی از موادی گفته می شود که روی دندان را پوشش می دهد. حتی می تواند شکل، رنگ، اندازه و ترتیب قرارگیری آن را اصلاح کند. در دندانپزشکی ترمیمی تاکید می شود که برخی از دندانپزشکان آگاهی از روش های مختلف و تفاوت های انواع لمینت ها ندارند. پس باید با دقت دندانپزشکتان را انتخاب کنید. لمینت کامپوزیت یا ونیر، مستقیما روی دندان ها قرار می گیرد. و بروی دندان می چسبد. این روش را روش بدون تراش دندان می گویند.

در روش لمینت سرامیکی یا ونیر سرامیکی هم اول دندانپزشک حدود 0.3 تا 0.5 میلیمتر دندان را تراش می دهد. سپس قالبگیری می کند و قالب ها را به آزمایشگاه می فرستد. زمانی که آماده شدند، در جلسه بعد روی دندان ها قرار می گیرد.

هرچیزی که درباره لامینت دندان باید بدانید!

اما شاید هم شنیده باشید که می گویند که لمینیت دندان عوارضی هم دارد. زیرا روش انجام لمینیت و تراش دندان بسیار مهم می باشد. در واقع دندانپزشک باید آن قدر تبحر داشته باشد که در بسیاری از موراد بدون هیچ تراشی و آسیبی به مینای دندان این کار را انجام دهد.

روش های قدیمی اینطور بود که تراش دندان زیاد بود. اما با تکنولوژی جدید می توان لامینیت های سرامیکی را نیز بدون تراش روی دندان ها قرار داد. در صورتی هم که فرد از داشتن لامینیت پشیمان شود، بدون هیج آسیبی به دندان میتوان آن را برداشت. در صورتی هم که دندان ها را لمینیت کردید، باید بهداشت دهان و دندانتان را همچنان ادامه دهید. زیرا ممکن است باعث بروز پوسیدگی دندان و مشکلات لثه ای شود. پس حواستان به دندانپزشکی که مراجعه می کنید؛ مهم انتخاب درست شما می باشد.

مطالب مرتبط :

انواع لمینت دندان و تفاوت آن

لامینت چه کاربردهایی دارد؟

علت اصلی تغییر رنگ دندان ها چیست؟