حین صحبت با کسی مطمئنا نگاه ما بروی دهان طرف نیز میباشد. مخصوصا زمانیکه فرد لبخند میزند.اولین چیزی که به نظرمان می آید، دندان های فرد می باشد. با رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن،سلامتی و زیبایی دندان هایتان را تضمین کرده اید.علاوه براین هم می توان از فلوراید استفاده کرد.البته گفتنیست که یک ضرورت برای محافظت ار دهان می باشد.حال چطور می شود که فلوراید سبب بهبودی سلامت دهان می شود؟

کار فلوراید چیست؟

فلوراید ماده ای معدنیست که به طور طبیعی در پوسته زمین یافت می شود.حتی به بسیاری از مواد غذایی یا مواد مراقبت از دهان اضافه شده است.انجمن دندانپزشکی آمریکا آن را یک جنگنده حفره طبیعت می نامند.با مصرف مواد قندی و شکر و غیره فقط پوسیدگی دندان به دنبال خواهید داشت. اما با فلوراید مینای دندان را قوی تر می کنید.در واقع نقش لایه ای محافظ را خواهد داشت.دندان ها بر اثر جویدن ترک بر می دارند، اما مواد طبیعی فلوراید سبب می شوند که مینای تضعیف شده بازسازی شوند.

فلوراید را فقط مختص کودکان نیست! حتی به پوسیدگی دندان بزرگسالان هم کمک می کند.با استفاده خمیردندان ها یا دهانشویه ها فلوراید یافت می شود.در واقع آن را با عنوان فلوراید موضعی می شناسند. برای همه سنین هم مناسب می باشد.

داشتن لبخندی زیبا با مصرف فلوراید

فلوراید در آب چیست؟

برخی شرکت های تولید کننده آب ممکن است فلوراید به آب اضافه کنند. با این حال دارای مزایایی می باشد به شرح زیر:

1.آبی که حاوی فلوراید باشد باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان می شود.

2.البته فلوراید به طور طبیعی در آب های زیر زمینی یافت می شود. به همین دلیل آب دارای فلوراید برای مبارزه با پوسیدگی دندان بسیار عالی می باشد.

3.از بی خطر بودن آن نیز مطمئن باشید و تا 70 سال هم سالم می ماند.

4.علاوه بر اینکه از پوسیدگی دندان حفاظت می کند، برای مقابله با حفره نیز مناسب می باشد.

نه تنها با فلوراید از دهان و دندانتان محافظت می کنید، با مسواک زدن هم این حفاظت را انجام داده اید. حتی استفاده روزانه از نخ دندان که بسیار موثر می باشد.

مطالب مرتبط :

بهداشت دهان و دندان

علت اهمیت مراقبت از دهان و دندان

مشکلات دهان و دندان در بارداری