بسیاری درباره جرمگیری دندان میگویند که دندان را ضعیف میکند. برخی هم معتقدند که جرمگیری دندان برای سلامت و زیبایی دندان بسیار مفید است. اما نظر متخصص در این باره چه می باشد.

از فواید و مضرات جرمگیری دندان بیشتر بدانید!

همانطور که می گویند جرمگیری برای دندان ضرر دارد به این فکر کنید که با ماندن جرمها روی دندان چقدر میتواند در نابودی سلامت دندان تاثیرگذار باشد.

با رعایت نکردن بهداشت دهان جرم هایی روی دندان را میپوشاند. اینگونه موجب بیماری های دهان و دندان می شود. درنتیجه نیاز به درمان دارد. هزینه های درمانی هم گزاف میباشد. پس باید امر پیشگیری را در نظر داشت. اینکه چه چیزهایی منجر به جرم دندان می شوند. بخاطر میکروارگانیسم هایی که در دهان می باشد،پس از هر وعده غذایی آنها همراه با مواد قندی روی سطح دندان جمع میشوند. سپس لایه ایی که تشکیل می شود پلاک نامیده میشود. این پلاک میکروبی براحتی با مسواک زدن و نخ دندان ازبین میرود. اما اگر برداشته نشود تبدیل به لایه ای سخت میشود. با رنگی زرد قهوه ای مانند که جرم دندان محسوب می شود. جرم دندان دارای سطحی خشن می باشد. همچنین سبب تجمع باکتریها روی خود میشود. لثه صورتی رنگ نشانه سلامت دهان است. اما لثه بیمار لثه ای قرمز رنگ و ملتهب میباشد. درصورت عدم پیگیری و درمان لثه و استخوان اطراف دندان تحلیل می رود. اینگونه است که منجر به لقی و از دست دادن دندان میشوید.

جرمگیری دندان

فواید و مضرات جرم گیری :

می گویند جرمگیری حساسیت دندان را بیشتر می کند. اما این امر به برداشتن جرم از دندان و سلامت لثه بسیار کمک می کند. جدا از آن موجب بهبود ظاهر افراد نیز میشود. درباره حساسیت دندان هم باید بگوییم که بعد از جرم گیری گذرا می باشد. لایه جرم دندان باعث حفظ دندان در برابر گرما وسرما میشود. اما بعد از برداشتن جرم، دندان کمی به گرما و سرما حساس میشود.اما زودگذر است. می توانید از خمیردندان ضد حساسیت استفاده کنید.

بعضی هم می گویند که به مینای دندان آسیب می رساند. اما با تجهیزات آلتراسونیک نگران آسیب و صدمه ای به مینای دندانتان نباشید.

مطالب مرتبط :

آسیب به باکتری های مفید دهان و دندان با سیگار کشیدن

علت اهمیت مراقبت از دهان و دندان

بهداشت دهان و دندان