خدمات تخصصی پریو و لثه

Periodontics

ارائه کلیه خدمات تخصصی پریودنتیکس توسط متخصص شامل :
– جرمگیری
– پالیش و بروساژ دندانها
– جراحی افزایش طول تاج دندانها
– پیوند آزاد لثه
– اپیکو
– جراحی قطع ریشه و …

لفظ پریو به پیشگیری و درمان بیماریهای بافت های نگهدارندۀ دندان ( لثه ها ، استخوان فک و الیاف پریودنتال ) گفته می شود و بیماری لثه مهمترین عامل از دست دادن دندانها در بالغین می باشد .

لثه ها در حالت طبیعی ، صاف با لبه های تیز ، صورتی رنگ که در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و مسواک نزدن ، تجمع پلاک میکروبی و ترشح مواد سمی باعث التهاب لثه ها و تشکیل جرم شده بنوبه خود علائمی چون سوزش و خارش ، تورم ، قرمزی و خونریزی از لثه ها دیده میشود که با رعایت بهداشت ( استفاده از مسواک و دهانشویه ) و انجام جرم گیری برگشت پذیر است .

چنانچه درمانی انجام نگیرد پیشرفت بیماری لثه به بافتهای زیرین و نگهدارندۀ دندان سرایت کرده و علاوه بر علائم ژنژیویت که با شدت بیشتری اتفاق می افتد خروج چرک از لثه ها ، بوی بد ، تحلیل استخوان ، لقی دندان ها و ایجاد فاصله بین آنها نیز دیده می شود و در این مرحله از بیماری به درمانهای قبلی پاسخ نداده ، بلکه نیاز به جراحی لثه توسط متخصص پیدا می کند که در صورت عدم درمان توسط بیمار دندان کشیده خواهد شد .

در عمل جراحی لثه ، پس از بی حسی ، لثه ها کنار زده شده پس از تمیز کردن بافتهای آلوده و تصحیح استخوان فک ، لثه ها به جای خود ولی پایین تر از حد قبلی بخیه زده می شود . سپس بر روی آن پانسمان مخصوص قرار داده شده بخیه ها ۷ تا ۱۰ روز بعد کشیده میشوند .