انواع لمینت دندان و تفاوت آن ها:

لمینت به دونوع تقسیم و ساخته شده که بر اساس جنس و ساخت متفاوت بوده
لمینت سرامیکی : مقاومت بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت ها دارند و دارای ظاهر زیباتری هستند.

– لمینت کامپوزیتی: ثبات رنگ این نوع لمینت کمتر است ولی قیمت آن ها ارزان تر بوده و تراش کمتر دندان را از جمله مزیت هایش میتوان دانست.
ونیرها از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته میشوند که به آن ها سرامیکی گفته شده .
ونیری که از جنس کامپوزیت است در مطب به صورت مستقیم ساخته میشودکه به آن کامپوزیتی گفته شده.

شرایط درمان لمینت چیست:

چه افرادی میتوانند از لمینت استفاده کنند و این درمان زیبایی را انجام دهند؟ 
باید بدانید که لمینت مشکلات دندان های قدامی را رفع کرده و کاربرد داشته و اگر دندانی با ضایعات زیادی همراه نباشد پس فقط درمان در حیطه ی مینای دندان بوده .
یکی از شرایط مهمی که هست نبودن عادت های دهانی بیمار است که دندان قروچه میتواند باعث شکستگی های دندانی که لمینت شده شود و به مرور زمان به آن آسیب وارد کند.

نواع لمینت دندان و تفاوت آن

تراش دادن دندان در طی درمان  و قیمت لمینت دندان؟
تراش دادن دندان فرد به شکل و طرح اولیه ی دندان داشته و اینکه وضعیت دهانی فرد چگونه است و در مواقعی شاید تراش دادن دندان نیازی نباشد ولی در مواردی باید دندان تراش داده شود و مورد نیاز اشت و باید بسیار ظریف این کار انجام گیرد و حجم کمتری از دندان را تراشید .
عوارض جانبی دارد؟
بسیاری از افراد این سوال را داشته که آیا لمینت با عوارضی هست و آسیبی به دندان وارد میکند یا نه ؟

مراقبت های بعد از لمینت:
بعد از اینکه درمان انجام شد فرد باید مراقبت های دهانی لازم را به عمل آورده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها از آسیب رسیدن به آن پیشگیری گردد.
اگر نیاز به جرم گیری دندان پیدا شد باید به دندانپزشک خود اطلاع داد که دندانش لیمنت است و اگر جرم گیری را با استفاده از دستگاه انجام می دهد باید احتیاط کامل را انجام دهد .
استفاده کردن بی رویه از دهان شویه ها که حاوی فلوراید ها هستند میتواند روی لمینت ها تاثیر گذاشته و قبل از استفاده از دهانشویه به متخصص دندانپزشکی خود اطلاع داده تا بر اساس تجویز دکتر استفاده شود.