ایمپلنت دندان چه زمانی پایه گذاری شد؟ این روش زیبایی دندان قدمتش چند ساله است؟ آیا واقعا به سه هزار سال پیش بر می گردد؟ چه دست بیمارانی استفاده می کردند؟

این دست سوال ها نه تنها ممکن است برای بحث ایمپلنت دندان آن هم بعد از دیدن عنوان پیش آید، همچنین برای مباحث دیگر دندانپزشکی زیبایی از جمله لامینیت دندان، روکش دندان، سفید کردن دندان، یا کامپوزیت دندان و غیره ممکن است پیش بیاید. اما سوال ما بر می گردد به تاریخچه سه هزار ساله ایمپلنت دندان.

نیاز به جایگزینی دندان های از دست رفته نه تنها در این زمان که در گذشته هم دیده می شده است. اما نحوه شکلگیری ایمپلنت دندان چطور بوده؟ این روش سه هزار سال پیش در کشورهای کهنی از جمله مصر باستان به اینصورت بوده که ریشه و شاخه درخت بامبو را برای زینت بخشی به دندان استفاده می کردند. اما از جمله مولفه های ایمپلنت که به شکل امروزی دیده می شود، قرار دادن قطعه فلز تیتانیوم داخل استخوان فک می باشد که اصطلاحا فونداسیونی برای استفاده از پروتز می باشد. شاید به نظر روش و شیوه ای جدید بیاید، اما حقیقت این امر به سه هزار سال قبل بر می گردد.

زیبایی دندان,ایمپلنت دندان

اما چه باعث شده که نه تنها مردم امروزی که گذشتگان هم به سراغ چنین روش زیبایی دندان بروند؟

در واقع نیاز به جایگزینی دندان زمان خاصی نمی شناسد. زیرا در گذشته به خاطر اینکه دندانی را احیا کنند، مجبور به عصب کشی دندان های مجاور می شدند. اما ایمپلنت چون دارای ساختار تیتانیومی می باشد، بیشترین سازگاری را با بدن دارد.

چه افرادی سراغ چنین روشی در دندانپزشکی زیبایی نروند بهتر است؟!

اگر کسی آلوده به مواد مخدر باشد، یا پوکی استخوان و فشار خون، برای اقدام به این کار، حتما باید شرایط حیاتی اش را در نظر بگیرد. زیرا از مضرات احتمالی ایمپلنت در امان نخواهد بود. زیرا در نتیجه آن سیستم دفاعی بدن توانایی پذیرش ایمپلنت را ندارد و باعث بروز مشکلاتی همچون عفونت خواهد شد.

اما بعد از انجام آن هم بهتر است فرآیندی را طی کنید. با این کار سلامت دندان هایتان را تا دراز مدت تضمین می کنید. با مراجعه به دندانپزشک برای بهداشت دهان و دندانتان هم وجه دیگری از سلامت دهانتان را حفظ کرده اید. دندانپزشکان سلامت ایمپلنت را تا 10 سال تضمین می کنند؛ البته به شرط مواردی که ذکر کردیم.

مطالب مرتبط :

سفید کردن دندان و راه های پزشکی برای رسیدن به آن

استفاده از پروتز دندان

خمیردندان زغالی چه ضررهایی دارد؟