برای داشتن دندان های براق و درخشان توصیه های بسیاری را شنیده و دیده ایم. بسیاری از دندانپزشکان به ما توصیه می کنند که با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان دندان هایی زیبا و درخشان داشت. بسیاری از افرادی که در کودکی شکلات، یا نوشیدنی های گازدار و شیرین زیاد مصرف می کنند در بزرگسالی با مشکلات دندانی بسیاری مواجه می شوند. اما برای اینکه از این مشکلات دندانی جلوگیری کرده و دندان هایی درخشان داشته باشید نکات زیر را توجه کرده و رعایت کنید :

1.از کشیدن دندان پرهیز کنید

امروزه بسیاری از افراد مسنی را می بینید که با دندان های طبیعی خود زندگی می کنند. پس برای اینکه بخواهیم دندان هایی که در 6 سالگی درآمده اند را تا سنین 60 تا 90 سالگی داشته باشیم، بهتر است به جای کشیدن دندان، اصولی تر به درمان آن بپردازیم.

2.جویدن و اثرات آن روی دندان

جویدن و خرد کردن مواد غذایی با دندان روی مینای دندان تاثیر دارد. در واقع باعث ضعیف شدن آن ها می شود. حتی ممکن است گاه با یک گاز زدن ماده غذایی نرم دچار پریدگی مینای دندان شود.مصرف داروهایی هم مثل داروی فشار خون، آتریت یا کلسترول باعث می شوند که بزاق دهان خشک شود. همین خشکی مسبب رشد باکتریهای تخریب کننده در دهان می باشد. زیرا بزاق دهان در برابر اسید هایی که مخرب دندان هستند خاصیت شویندگی دارد.

3.دندان مصنوعی

بهترین دندان های مصنوعی تنها 20 درصد قدرت جویدن دندان های طبیعی را دارند. به خاطر اینکه هزینه های دندانپزشکی بسیار سنگین می باشد پس از دندان هایتان مراقبت کنید. زیرا با مراقبت از دندان ها نه تنها سلامت دهان و دندانتان را تضمین کرده اید، التهاب لثه و بیماری های دیگر را از دهان و دندان تان دور کرده اید. فقط حواستان باشد بین التهاب لثه و بیماری هایی مثل دیابت، سکته و بیماری های عروقی ارتباطی می باشد.

دندان های براق و درخشان با این روش مهم

4.تکنولوژی هم به دندان ها کمک کرده است

با فناوری های جدید هم می توان مشکلات دندان را حل کرد. با دهانشویه های ضد باکتری می توانید با جرم دندان مقابله کنید. حتی با عکس هایی که از دندانتان دارید بدون اشعه مضر وضعیت دندان را می توان تشخیص داد. ایمپلنت هم روش خوبیست اما بسیار پرهزینه است.

5.راه های دیگری که از دندان هایتان محافظت می کند

پس از هر وعده غذایی سعی کنید مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

6.مراجعه به دندان پزشک هر 6 ماه یکبار

سعی کنید تا می توانید مصرف آب را بالا ببرید تا دهان مرطوب بماند. آدامس های رژیمی هم به حفظ رطوبت دهان کمک می کنید. دهانشویه و فلوراید را هم فراموش نکنید.

مطالب مرتبط :

از لامینت دندان تا زیبایی

زیبایی دندان با ایمپلنت دندان

لبخند الماس نشان با دندانپزشک زیبایی