از عوارض سفید کردن دندان چه می دانید!

سفید کردن دندان همانطور که زیبایی و جذابیت خاصی به دندان می بخشد، همچنین دارای یکسری عوارض هم می تواند باشد.

گاه با دیدن عکس های سلبریتی ها و یا مدل ها نگاهمان به لبخند آن ها می افتد و جذب زیبایی دندان ها و سفیدی دندان هایشان می شویم. اما سوالی که در ذهنمان نقش می بندد، چگونه دندان های به این سفیدی دارند؟ گاه به سرمان می زند کاشت دندان انجام دهیم یا اینکه دندان خرابی که داریم با ایمپلنت، دندان جدیدی جایگزین کنیم. اما جدای از همه اینها سفید کردن دندان به ذهنمان می رسد، اما غافل از اینکه همین سفید کردن دندان ممکن است عوارضی هم به دنبال داشته باشد.

جدای از دوست داشتن و علاقه بسیار به داشتن دندان های سفید، نیز یادآور می شویم که حساسیت بیش از حد دندان ها را به همراه خواهد داشت. در واقع چون این روش شیمیایی می باشد.

عوارض سفید کردن دندان چیست

معمولا هم پیش آمده بر اثر مصرف قهوه، چای یا دخانیات و به دنبال آن تیره شدن دندان ها به سراغ سفید کردن برویم. اما قبل از انجام این کار باید شرایط دندانی خود را بسنجید. مثلا اینکه برای کسانی که مبتلا به بیماری های لثه یا ساییدگی مینا هستند با سفید کردن دندان هایشان به دندان های خود لطمه می زنند. بهترین روش استفاده از ترکیبات پراکساید که شامل هیدروژن پراکساید یا آب اکسیژنه یا کارباماید پراکساید می باشد که تاثیر بدی روی دندان ندارند.

اگر تجربه انجام چنین چیزی را داشته اید، حتما شنیده اید که توصیه می شود 24 ساعت بعد از سفید کردن دندان نباید چای، قهوه یا نوشابه و یا سس قرمز مصرف کنید، در واقع خوراکی های رنگی را باید در این زمان حذف کنید. اما استفاده از شیر و آب، موز، سیب، نان سفید یا ماکارونی با سس سفید، ماهی ها مجاز هستند.

پس تا آنجا که می توانید فریب تبلیغات را نخورید و دندان های خود را به افراد غیر متخصص و دستگاه های تبلیغاتی نسپارید؛ زیرا نه تنها سلامت و بهداشت دندان شما را به خطر می اندازند، بلکه منجر به سفیدی آن هم نمی شوند.

مطالب مرتبط :

بهترین روش مسواک زدن دندان ها چیست؟

لامینت دندان چه کاربردهایی دارد؟