طرح لبخندی زیبا بدون اینکه پوسیدگی دندان در چهره شما دیده شود!

پوسیدگی دندان نوعی بیماری می باشد. در پوسیدگی دندان، بافت سخت دندان یعنی مینا و سپس عاج به خاطر ترشح اسید از باکتری های پوسیدگی زا از بین می رود. اما اگر این پوسیدگی از تاج دندان به ریشه دندان برسد، نیاز به درمان ریشه می باشد. حتی گاه در موارد شدیدتر نیاز به کشیدن دندان می باشد. اما با مراقبت های دندانی می توانید احتمال بروز چنین چیزی را کاهش دهید!

برای اینکه بتوان عارضه پوسیدگی دندان را در جامعه کاهش داد، باید اقداماتی در این راستا صورت بگیرد. معمولا هم در جامعه ما پوسیدگی دندان زیاد می باشد و هرکسی که به دندانپزشکی مراجعه می کند، تعداد زیادی دندان پوسیده در دهانش دارد. به خاطر همین از جمله اقداماتی که می توان برای جلوگیری از این عارضه در پیش گرفت، آموزش می باشد. دندانپزشکان با آموزش صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن می توانند به بیمارانشان در جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند. شاید هم بهترین زمان آموزش و یادگیری مراقبت از دندان ها، زمانی باشد که کودکان رو به رشد هستند و دندان های شیری دارند. در واقع بهترین زمان برای آموزش از 6 سالگی می باشد. اگر کودکانمان را در این سن با بهداشت دهان و دندان آشنا کنیم، مطمئنا در آینده چنین عارضه ای را کمتر می توان دید. زیرا در کودک نهادینه می شود و نیز به طور خودکار در سال های بعد هم رعایت می کند.

پوسیدگی دندان

از جمله اقدامات زیبایی هم که روی دندان پیاده می شود، لامینیت دندان یا کاشت دندان، ایمپلنت، یا سفید کردن دندان می باشد. اما همه این ها زمانی لبخندی زیبا را به شما هدیه می دهند که در کنارشان به بهداشت دهان و دندانتان هم توجه داشته باشید. همچنین اگر کار زیبایی که روی دندان می شود، طرحی خوب و با کیفیت باشد، آسیب دندان به حداقل رسیده و باعث افزایش استحکام دندان ها می شود.

مطالب مرتبط :

توصیه هایی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

مصرف پروبیوتیک‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

نقش بزاق در پوسیدگی دندانی