برایتان در پست های قبلی بیان کردیم که می توانید از دندان های سالم از راه های طبیعی داشته باشید. اما اینبار به شما یک ماده خوراکی معجزه آسایی معرفی می کنیم که دندانی سالم برای شما به همراه دارد.

یک نوع سبزی که با خوردن آن سلامت دهان و دندانتان را تضمین می کنید. آنقدر برای دهان و دندان و مفید است که لثه را سالم نگه می دارد و از پوسیدگی یا خرابی دندان ها، و درد دندان جلوگیری می کند. این سبزی معجزه آسا گشنیز می باشد. همچنین تخم آن هم از نظر طب سنتی و قدیم ایران سرد و خشک است. با مصرف گشنیز معده تقویت شده و خوردنش به هضم غذا نیز کمک می کند. همچنین به مادران شیرده بسیار توصیه می شود که تخم گشنیز مصرف کنند. بیشتر هم به خاطر اینکه شیر مادر را زیاد می کند. در مواقعی هم که دندان درد دارید می توانید تخ گشنیز بجوید. برای تسکین درد بسیار مفید است.

ماده ای معجزه آسا برای داشتن دندان های سالم

از جمله خاصیت هایی که تخم گشنیز دارد، شامل :

خواب آور بودن، مکسن و آرام کننده، برطرف کننده عطش، استفراغ را تسکین می دهد، برای قلب بسیار عالی و نیرودهنده است، قاعده آور است، به بدن نیرو می بخشد، برای افسردگی بسیار معجزه آسا می باشد. اما با مصرف بیش از حد گشنیز هم دچار بی حسی می شود. پس باید برای مصرف آن هم اندازه ای باشد که پزشک تجویز کند.

توصیه ای که برای شما داریم اینست که برای نرم کردن سینه می توانید تخم گشنیز را استفاده کنید. اما تخم آن را باید به صورت جوشانده آماده کنید. همانطور که بیان کردیم برای سلامت دهان و دندان نیز معجزه می کند. برای اینکه خیالتان از بابت خرابی دندان و درد دندان راحت باشد، همانطور که در بالا توصیه کردیم از تخم گشنیز در چنین مواردی استفاده کنید.

مطالب مرتبط :

با زردی دندان ها چه کنیم؟

بهترین روش برای مسواک زدن دندان ها چیست؟

آب نمک یک مایع معجزه آسا برای دندان ها