عصب کشی دندان چیست؟ باید گفت این روش درمان شامل خارج کردن ریشه یک دندان، تمیز کردن و شکل دادن به فضای کانال و در نهایت پر کردن آن به منظور جلوگیری از نفوذ باکتری به این ناحیه و بازگشت باکتری ها به سیستم اعصاب دندان است. هدف از انجام این کار فراهم کردن امکان باقی ماندن دندان در دهان بدون وجود اعصاب زنده در آن است و به این ترتیب می توان از دندان درد احتمالی در هنگام جویدن غذا جلوگیری کرد و به منظور اهداف زیبایی دندان و طرح لبخند را در محل خود در دهان حفظ نمود.

عصب کشی دندان فقط زمانی نیاز است که مشخص شود بافت نرم مرکز دندان به نام پالپ عفونی شده است. در این حالت دندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی کرده و از عکس رادیولوژی برای تشخیص وجود عفونت باکتریایی استفاده می کند. در عکس برداری رادیولوژی از پرتو ایکس برای عکس برداری از دندان های بیمار استفاده می شود و به این ترتیب می توان از عکس تهیه شده برای تشخیص مشکلات احتمالی دندان استفاده کرد. عفونت پالپ معمولاً در نتیجه پوسیدگی دندان ایجاد می شود. علائم ایجاد عفونت دندان در دهان شامل موارد زیر است:

• درد در زمان مصرف غذا و نوشیدنی های گرم یا سرد
  • درد در زمان گاز گرفتن یا جویدن
  • لق شدن دندان

با پیشرفت عفونت ایجاد شده، این علائم اغلب با مردن پالپ یا عصب دندان از بین می رود. در ادامه به نظر می رسد دندان شما درمان شده است، اما عفونت در حقیقت به سیستم کانال ریشه دندان گسترش پیدا کرده است. سایر علائم احتمالی بعدی مربوط به این مشکل شامل موارد زیر است:

• درد در زمان گاز گرفتن یا جویدن
  • ورم در لثه نزدیک دندان آسیب دیده
  • ترشح چرک از دندان آسیب دیده
  • ورم صورت
  • تیره رنگ شدن دندان آسیب دیده

هرآنچه که باید در مورد عصب کشی بدانیم

در صورتی که درد دندان شما پیشرفت کرد، مهم است که با دندان پزشک برای بررسی و درمان ریشه دندان تماس گرفته و ملاقات کنید،و برای عصب کشی دندان اقدام نمایید.