دندان های سالم از ارکان زیبایی به شمار می روند. با سالم نگه داشتن دندان ها نه تنها اعتماد به نفس بالایی پیدا خواهید کرد، بلکه لبخندی زیبا خواهید داشت.

اما باید رژیم غذایی مناسب و نیز روشی مناسب برای بهداشت دهان و دندانتان باید در نظر بگیرید. علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، با تامین ویتامین های دی، سی و کلسیم سلامت دندان هایتان را تضمین کرده اید.

آبنبات را فراموش کنید!

مصرف زیاد شکر و قند موجود در برخی مواد غذایی مانند آبنبات اسید دهان را بالا می برد و احتمال پوسیدگی دندان را بیشتر می کند.

سیب زمینی دیگر عامل پوسیدگی دندان

خوراکی هایی که شامل نشاسته هستند، مانند نان، برنج، بیسکوییت و سیب زمینی دندان ها را می پوسانند. هر چه این نشاسته بیشتر بپزد به مینای دندان بیشتر آسیب می زند. حتی سبزی ها هم نشاسته دارند، اما به خاطر نشاسته خامشان آسیبی به دندان نمی رسانند.

دندان های سالم

زرد شدن دندان با چای و قهوه

نوشیدنی های دارای کافئین اسید دهان را بالا می برند و منجر به پوسیدگی دندان می شوند. همچنین کم کم موجب زرد شدن دندان ها می شوند.

خوردن کاکائو مانعی ندارد!

برخی فکر می کنند کاکائو دندان ها را خراب می کند. در واقع کاکائو التهاب را از روی لثه ها بر می دارد و دوست دندان می باشد. البته مراقب قند موجود در آن باشید. لازم به ذکر است که کاکائوی تلخ تضمینی برای داشتن دندانی سالم می باشد.

با التهاب لثه خداحافظی کنید!

اگر دچار بیماری های لثه ای هستید، بهترین توصیه ما به شما مصرف ماهی و تخم کتان است. التهاب لثه به دلیل تجمع باکتری ها می باشد. اسید های چرب امگا3 ریزمغذی های قوی هستند که ضد التهاب می باشند.

مراقب دندان های پر شده باشید

از گاز زدن مواد غذایی سفت مانند ته دیگ خودداری کنید. چون باعث شکستن یا ترک خوردن دندان می شود. با شکستن فندق با دندان یا جویدن یخ فقط دندان های خود را شکننده تر می کنید.