دسته‌ها

مصرف پروبیوتیک‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

متخصصان علوم دندانپزشکی ، نوعی باکتری مفید را شناسایی کرده‌اند که مواد را داخل دهان تجزیه می‌کند و می‌تواند عملکرد دیگر باکتری‌های دهانی را که منجر به پوسیدگی دندان‌ ها می‌شوند ، کنترل نماید.

متخصصان بهداشت دهان و دندان در دانشگاه فلوریدای آمریکا امیدوارند در آینده بتوانند از این باکتری در قالب قرص‌های پروبیوتیک برای پیشگیری از پوسیدگی دندان بهره بگیرند.

برای این‌که دندان‌های سالمی داشته باشید ، سطح pH دهان باید خنثی باشد . اسید بیش از حد درون دهان می‌تواند باعث پوسیدگی یا بیماری‎های دیگر دهان و لثه شود . همین اسید در دهان است که باکتری‌های روی دندان را وادار می‌کند تا اسید بیشتری بسازند و بعد همین اسید دوباره باعث پوسیدگی می‎شود.

پوسیدگی دندان

هدف از این تحقیقات کشف عاملی بود که باعث بالا رفتن PH دهان و اسیدی شدن محیط دهان می‎شود . محققان دانشگاه فلوریدا موفق به کشف باکتری‎هایی شدند که می‎توانند باکتری‌های مضر را تحت کنترل خودشان درآورند . 

در این مطالعه ابتدا بیش از ۲ هزار باکتری بررسی شدند و در نهایت مشخص شد که باکتری A12 ، همه خواص مورد نیاز برای جلوگیری از پوسیدگی دندان را دارد . محققان می‌گویند همان‌طور که استفاده از پروبیوتیک‌ ها برای سلامتی روده‌ ها مفید است، می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان‌ ها نیز بشود . محققان امیدوارند در آینده بتوانند با استفاده از چنین قرص‌هایی که pH دهان را تنظیم می‌کنند ( کنترل محیط اسیدی داخل دهان ) از پوسیدگی‌ پیشگیری کنند .

منبع: salamatnews.com