در صورتی که بیماری از چسب دندان مصنوعی استفاده میکند، باید دستور العمل مصرف چسب و دوز توصیه شده آن که بر روی برچسب محصول ثبت شده را بخواند و رعایت کند.

بسیاری از مواقع بیماران دچار سوء استعمال چسب شده و اگر چه در موارد نادر اتفاق می افتد، اما ممکن است مقدار بیش از حد (سمی) روی را ببلعند و دچار تاثیرات عصب شناختی نامطلوب آن شوند.”

چسب دندان مصنوعی
مصرف بهینه چسب دندان مصنوعی به صورت یک لایه نازک یا چند قطره چسب در سطح دندان مصنوعی می باشد. این مقدار مصرف اطمینان میدهد چسب دندان بیش از حد استفاده نشده است. یک تیوب چسب اگر به صورت روزانه استفاده شود باید سه تا ده هفته باقی بماند اما مصرف واقعی بستگی به دفعات استفاده در هر روز دارد.

“مصرف بیش از حد چسب دندان مصنوعی موجب تهوع، سردرد و تحریک دهان میشود. به مرور زمان میزان سمی روی میتواند موجب کمبود مس در بدن شود که این امر با آسیب عصب شناختی همراه است.”
در حال حاضر سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا ( FDA ) هیچ هشداری از نظر مصرف چسب دندان مصنوعی مطرح نکرده است اما بیماران باید مصرف چسب را طبق دستور شرکت سازنده آن محدود کرده و در صورتی که هر سوالی دارند یا نگرانی برایشان ایجاد شده است ، با دندانپزشک صحبت کنند .

برای حفظ هماهنگی دندان با حفره دندانی ، باید بیمار هر شش ماه یک بار توسط دندانپزشک معاینه و ارزیابی شود .