ترس از دندانپزشکی

اگر صدای وزوز مته دندان و یا بوی لاتکس مطب شما را میترساند ، بدانید که تنها نیستید . میلیون ها نفر از مردم از دریافت درمان لازم و ضروری بدلیل ترس رفتن به مطب دندانپزشک اجتناب میکنند.

اگر چه ممکن است دلایل بسیاری برای اضطراب وجود داشته باشد ، با این حال، دندانپزشکی مدرن و کسانی که برای کمک به بیماران مبتلا به این نوع تشویش آموزش دیده‌اند می‌توانند جهت غلبه به این ترس ، به شما کمک کنند.

ترس از دندانپزشكی یا دنتال فوبیا ( كه البته با اسامی دیگری نیز شناخته می‌شود ) یكی از رایج‌ترین انواع فوبیا (یا همان ترس‌های مرضی ) در سراسر دنیاست . این ترس می‌تواند درجات مختلفی از خفیف تا بسیار شدید داشته باشد. گاهی اوقات شدت این ترس تا حدی زیاد می‌شود كه در شرایط عادی نمی‌توان بیمار را درمان كرد.

تحقیقات صورت گرفته در ایالات‌ متحده نشان داده چیزی حدود 75 درصد از مردم این كشور دچار این مشكل هستند و از این تعداد 5 تا 10 درصد از افراد آنقدر از دندانپزشكی وحشت دارند كه تحت هیچ شرایطی حتی در صورت بروز دردهای دندانی بسیار شدید هم حاضر نیستند به دندانپزشک مراجعه كنند.

بسیاری نیز فقط در شرایطی به‌دنبال درمان‌های دندانپزشكی می‌روند كه دچار یك مشكل اورژانسی شده باشند . خانم‌ها بیشتر از آقایان و جوانان بیشتر از افراد مسن دچار این مشكل هستند . ترس از دندانپزشكی ، یك مشكل واقعی است كه می‌تواند دردسرهای زیادی هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک به همراه داشته باشد.

ترس از دندان پزشکی

کنترل ترس از دندان‌پزشکی :

  • اولین قدم در غلبه بر ترسیدن شما از مراجعه ، ریشه یابی علت آن است . با ما در مورد هر آن چه فکر میکنید دانستن آن به ما برای ارائه بهتر درمان به شما کمک می کند صحبت کنید .
  • از عصب کشی دندان خود نترسید
  • اولین قدم برای اینکه بتوانید سد ترس از دندانپزشکی را بشکنید ، این است که بر ترس از مراجعه غلبه کنید! مراجعه به دندانپزشک کار بسیار دشواری برای افرادی است که از دندانپزشکی میترسند ، ولی اگر از این سد عبور کنید، بیشتر مشکلات شما حل خواهد شد.
  • عصب کشی دندان یک درمان عادی و با اطمینان است . عصب کشی باعث هیچ عارضه ای نمی شود! سرطان ایجاد نمی کند و باعث بیماری هم نمی شود بلکه سلامت بدن شما را هم ارتقا می دهد.
  • مراجعه به دندانپزشک باعث ابتلا به ایدز یا بیماری های ویروسی واگیردار نمی شود (در دنیا موارد بسیار اندک به تعداد انگشتان دست در این مورد وجود دارد) اشعه مورد استفاده برای گرفتن رادیوگرافی (عکس دندانی) هم خیلی خیلی اندک است.
  • استرس می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند . ما حتی همکاران مشاور و روانشانسی داریم که میتوانیم به صورت حضوری در مطب در مورد استرس های شما از آن ها مشاوره بخواهیم . استرس حتی می تواند باعث خرابی دندان های شما بشود.
  • تصور نکنید که شما تنها کسی هستید که مشکل ترس از دندانپزشکی دارید . تصور هم نکنید که در سایر کشورهای دنیا و حتی کشورهای پیشرفته و دارای تکنولوژی به روزتر ، مردم از دندانپزشکی نمی ترسند ! آسمان همه جا همین رنگ و حتی بدرنگ تر اینجاست! با فراهم آوردن یک محیط آرامش بخش و یک درمان حرفه ای می توان مشکل شما را به طور کامل حل کرد.