آیا کاشت نگین روی دندان عارضه‌ دارد ؟

اگر نگین داخل دهان و روی دندان درست و به شیوه‌ای اصولی و علمی قرار بگیرد ، عارضه‌ چندانی ندارد، اما آیا واقعا این کار درست است؟!
در این مطلب شما را با عوارض کاشت نگین بر روی دندان آشنا می کنیم …

اگر از نگین روی دندان به‌ صورت طولانی‌ مدت استفاده شود ، باز هم عارضه چندانی ندارد؟

ببینید ، اگر طولانی‌مدت از نگین روی دندان استفاده کنید، ممکن است پس از مدتی لکه‌های سفیدی روی دندان‌ها مشاهد شود که با مسواک زدن و استفاده از فلوراید می‌توان آنها را از بین برد.

نگین دندان,کاشت نگین

به‌هرحال ، این کار بیشتر جنبه زیبایی دارد و از نظر بهداشتی و درمانی هیچ گونه ضرری ندارد ، فقط ممکن است مایع چسبناک آن جذب مینای دندان شود و به آن آسیب برساند.

آیا نگین روی دندان می‌تواند باعث پوسیدگی شود؟

نه ، چون دندان‌ها بیشتر بر اثر استفاده از مواد قندی و همین‌طور ماندن مواد غذایی داخل دهان دچار پوسیدگی می‌شوند و با پیروی از رژیم غذایی کم‌قند و استفاده نکردن از قندهای پرتراکم و چسبنده می‌توان از پوسیدگی دندان‌ ها جلوگیری کرد.

البته کشیدن نخ دندان و مسواک‌زدن مرتب هم می‌تواند تا حد زیادی از پوسیدگی دندان‌ ها جلوگیری کند . بهتر است هر 24 ساعت، 2 بار مسواک بزنید، روزانه یک‌بار نخ دندان بکشید و هر 6 ماه یکبار به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

همچنین میکروب‌های دهان را می‌توان با قرقره کردن آب نمک به صورت هفتگی از بین برد، اما باید این کار به میزان لازم و دور از افراط انجام شود.

مطالب پیشنهادی :

از زیبایی دندان تا اعتماد به نفس