پرسش های مهم درباره سفید کردن دندان

سفید گری دندان چیست ؟

سفید گری روشی است که مینا و عاج بدرنگ و تغییر رنگ یافته را ، سفید و درخشنده می کند . در این سیستم از محلول های ملایمی استفاده می شود که بوسیله یک تری اختصاصی منطبق به روی دندان ها قرار می گیرند .

عوامل بد رنگی دندان چیست ؟

عوامل متعددی در این امر موثر می باشند . از مهمترین این عوامل می توان از پیری دندان ( aging ) ، مصرف مواد رنگی مانند قهوه ، چای ، نوشیدنی رنگی گازدار ، تنباکو ، تروما ، ترمیم های قدیمی نام برد . مصرف تتراسایکلین و فلوراید بیش از اندازه ، در مراحل تشکیل دندان ها نیز می تواند باعث بدرنگی دندان ها شود .

چه کسانی مناسب درمان های سفید کردن دندان می باشند ؟

تقریبا همه افراد می توانند چنین درمان هایی را انجام دهند ، هر چند ممکن است در مواردی درمان سفید گری موثر نباشد . با انجام مراحل تشخیص و معاینه دهانی دندانپزشک ، منتخبین مناسب برای درمان سفید گری را مشخص خواهد کرد . Bleaching برای بیمارانی که دندان های سالم و ترمیم شده داشته و مایلند لبخندی با دندان های سفیدتر و درخشانتر را تجربه نمایند ایده آل است .

عملکرد این ماده چگونه است ؟

ژل Bleaching درون یک تری نازک که روی دندان ها شما منطبق می شود قرار می گیرد . با شکستن مولکول هیدروژن پراکسید که عامل شیمیایی فعال موجود در ژل می باشد اکسیژن آزاد می شود . اکسیژن به درون مینا و عاج نفوذ کرده و مواد رنگی را سفید می کند . در این جریان تنها رنگ دندان سفیدتر و درخشیده تر می شود ، در صورتی که ساختار نسوج دندانی بدون تغییر باقی می ماند .

بلیچینگ دندان,سفید کردن دندان

آیا مراحل درمان سفید کردن دندان قابل اطمینان و بی ضرر می باشد ؟

بله ! مطالعات کلینیکی و تحقیقاتی انجام شده نشان دهنده آن است که سفید کردن دندان ها با هیدروژن پراکسید و تحت نظارت دندانپزشک کاملا برای دندان ها و لثه بی ضرر است . در حقیقت امروزه این روش یکی از مطمئن ترین روشهای موجود در درمان های زیبایی دندان در نظر گرفته می شود .

سفید کردن دندان چه مدت به طول می انجامد ؟

نتایج درمان اغلب بعد از اولین استفاده از ژل مشاهده می شود ، با ادامه درمان به مدت 10 تا 14 روز نتایج ایده آل بوجود می آید . با افزایش دفعات استفاده از ژل و یا زمان طولانی تر در قرار دادن تری بر روی دندان نتایج سریعتری ظاهر می شود .

آیا سفید کردن دندان عوارض جانبی وجود دارد ؟

برخی از افراد در طول درمان ، حساسیت دندانی موقتی را تجربه می کنند . این علائم همواره تا 3 روز پس از قطع درمان و یا اتمام درمان از بین می روند .

دندان ها برای چه مدت سفید می مانند ؟

دندان ها همیشه از آنچه پیش از درمان بوده اند سفیدتر خواهند بود ، گرچه برخی از بیماران مایلند هر یک و یا دو سال به مدت یکی دو روز با استفاده از این ژل دندان های خود را مجددا سفید کنند . این روش بخصوص در بیمارانی که بطور مداوم از مواد رنگی نظیر قهوه ، کافئین و تنباکو استفاده می کنند ، مفید است .