چطور جلوی تغییرات دندان ناشی از بالا رفتن سن را بگیریم ؟

بعد از ۴۰ سالگی ، از بین رفتن روکش مینا باعث می‌شود که دندان‌ها درخشنگی‌شان را از دست بدهند، رنگ زرد زیرین دندان به رو بیاید و خود را نشان دهد . بهتر است برای جلوگیری از وقوع این مساله به این راه‌کارها توجه کنید :

ایده‌های درخشان

  1. با از بین رفتن مینا به موازات بالا رفتن سن، می‌توانید از کارهایی که باعث بروز آن می‌شود جلوگیری کنید.
  2. از مسواک برقی و یا از مسواک‌هایی با پره‌های نرم استفاده کنند.
  3. در واقع هر مسواکی که برچسب «متوسط» یا «سخت» داشته باشد باعث ایجاد خراشیدگی می‌شود.
  4. هم‌چنین باید مصرف غذاهای اسیدی و نوشیدنی‌های خود را کنترل کنید.

پیش از سفید کردن دندان‌ ها، آن‌ها را تمیز کنید

اگر به فکر سفید کردن دندان‌ها هستید، سعی کنید این کار را بعد از یک دوره‌ی شش ماهه تمیز کردن مرتب آنها انجام دهید. این کار باعث می‌شود که هیچ ماده‌ی اسیدی یا جرمی در دندان‌ها باقی نماند. اگر می‌خواهید دندان پوسیده‌ای را سفید کنید، پروکسید به سطح کرم‌خوردگی آن وارد شده و به عصب می‌رسد.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با مشاوره‌ی متخصص دندان

برای سفیدکردن سریع‌تر‌ و بهتر دندان‌ها حتما با پزشک متخصص صحبت کنید و یا به یک مرکز سفیدکننده‌ی دندان مراجعه کنید. در این مراکز، دندان شما را با محلول غلیظی از پروکسید هیدروژن می‌پوشانند، بعد با کمک لیزر فرآیند سفید شدن آن را تسریع می‌کنند.

خودتان سفیدکردن را انجام دهید

اگر می‌خواهید فقط کمی دندان‌تان سفید شود، برخی راهکارهای درمانی خانگی هم وجود دارد. اما از آنجایی که محلول سفیدکننده‌ای که خودتان درست می‌کنید از محلول دکتر عملکردش ضعیف‌تر است، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا اثر خود را به جا بگذارند و نتایج آن هم چندان چشمگیر نخواهد بود. پزشکانی که با آن‌ها مشورت می‌کنیم خودشان نوارهای سفید‌کننده‌ی چسبی را پیشنهاد می‌کنند.