مصرف ویتامین C را افزایش دهید ویتامین C نوعی ویتامین است که تمام سلول های بدنتان را مقاوم نگه می دارد . بنابراین همانطور که این ویتامین برای سلامت پوستتان لازم است، مصرف آن برای سلامتی لثه و دندان هایتان نیز توصیه می شود.

افرادی که کمتر از 60 میلی گرم در روز ویتامین C مصرف می کنند 25 درصد بیش از سایر افراد در خطر ابتلا به بیماری های لثه و پوسیدگی دندان قرار می گیرند.

افرادی که 180 میلی گرم در روز ویتامین C مصرف می کنند کمتر دچار پوسیدگی دندان و ناراحتی های لثه می شوند. دوستان و دشمنان سفیدی دندان تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه 800 میلی گرم و بیشتر کلسیم مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به پوسیدگی دندان و ناراحتی های لثه قرار می گیرند.

سلامت دندان

علت این است که 99 درصد کلسیم موجود در بدن در استخوان ها و دندان ها ذخیره می شود. مواد لبنی مانند پنیر، شیر و ماست باعث استحکام و سلامتی دندانها می شود. این میزان برای خانم های جوان روزانه حدود هزار میلی گرم و برای افراد مسنتر 1200 میلی گرم توصیه می شود.

بسیاری از افراد از داشتن دندان های زرد و خراب می نالند و به خصوص وقتی می خواهند بخندند این مسأله بیشتر باعث ناراحتی آنها می شود. بهتر است علت اصلی این مسأله پیدا شود و درصدد رفع آن برآیید، چرا که سفیدی و سلامتی دندان در ظاهر افراد نقش به سزایی دارد. دندان های سفید باعث می شود لبخند افراد جلوه زیباتری پیدا کند