شکی نیست که داشتن یک لبخند زیبا ظاهر شما را جوان تر و جذاب تر نشان می دهد . اما راز داشتن این لبخند زیبا ، سلامتی و بهداشت دهان و دندان های شما می باشد .

در این مطلب هفت گام برای داشتن لبخند زیبا را برایتان معرفی می کنیم ,با عمل به این هفت گام ، شما علاوه بر رسیدن به یک لبخند زیبا و داشتن دندان های سالم ، گام بلندی هم برای سلامت عمومی بدنتان برخواهید داشت :

1- مسواک زدن منظم :

 مسواک زدن اساس سلامت دندان هاست . این کار پسماندهای مواد غذایی را که باکتری ها از آن تغذیه میکنند پاک میکند، دندان ها را تمیز میکند و همچنین به شما امکان تنفس تازه تری می دهد.

یک خمیردندان حاوی فلوراید به قوی تر شدن دندان هایتان کمک میکند، به شرطی که حداقل 2 دقیقه به اون وقت بدین تا کارش رو انجام بده!!!

لبخند زیبا,مسواک زدن,زیبایی دندان,لامینت دندان,لامینت دندانی,مزایا لامینت دندان,معایب لامینت دندان,پروتز دندان, انواع پروتز دندان,پروتز ثابت,پروتز متحرک,خمیردندان حاوی فلوراید,کشیدن نخ دندان,چکاپ کامل دندان,بیماری های لثه,دندانپزشکی زیبایی,Veneers,روکش کردن دندان,orthodontics, ارتودنسی

2- استفاده روزانه از نخ دندان :

نخ دندان باکتری های موجود در بین دندان ها را که مسواک به آن ها نمیرسد، پاک میکند که این کار باعث پیشگیری از بیماری های مربوط به لثه میشود.

متخصصان دندانپزشکی روزانه، 2 بار کشیدن نخ دندان را پیشنهاد میکنند، اما اگر شما  فقط می توانید یک بار در روز آن را انجام دهید قبل از خوابیدن اینکار را بکنید. چون وقتی میخوابید ،بزاق کمتری تولید می کنید که این عمل، دندان ها و لثه هایتان را در مقابل باکتری ها آسیب پذیر تر میکند!!

3- مراجعه به دندانپزشک :

توصیه میشود حداقل 2بار در سال برای چکاپ کامل دندان هایتان به دندانپزشک مراجعه کنید، زیرا دندانپزشک میتواند علائم اولیه بیماری های دندان و لثه هایتان را شناسایی کند و مشخصاً درمان بیماری در مراحل اولیه آن راحت تر است!

در ضمن افرادی که دارای بیماری های خاصی از قبیل ، دیابت، HIV و سرطان هستند و همچنین زنان باردار و کسانی که تحت مراقبت های شیمی درمانی می باشند یا از داروهای ضد تشنج یا روانپزشکی استفاده میکنند ، باید مراقبت های بیشتری نسبت به دندان هایشان داشته باشند، زیرا این موارد خطر بیماری های دهان و دندان رو افزایش میدهند.

توجه:

غذاهای نامناسب برای دندان ها : خواهشاً از مصرف شیرینیجات تا جایی که میتوانید صرف نظر کنید زیرا باکتری ها از شیرینیجات تغذیه میکنند و اسیدی را از خود رها میکنند که باعث ایجاد پوسیدگی دندانتان میشود.  
اگر احیاناً از آبنبات یا شیرینیجات دیگر استفاده کردید بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید، اگر امکانش نبود حتماً دهانتان را با آب بشورید!!

 4- رژیم غذایی مناسب:

تا میتوانید لبنیات و مواد غذایی کلسیم داری مثل کلم پیچ و ماهی ساردین مصرف کنید. زیرا کلسیم به قویتر شدن استخوان ها و دندان هایتان کمک میکند. همچنین برای افزایش سلامتی لثه هایتان از ویتامین c موجود در مرکبات استفاده کنید.

5- سیگار یا قلیان نکشید :

افراد سیگاری 4 برابر افراد غیر سیگاری احتمال دچار شدن به بیماری های لثه ای را دارند. همچنین استفاده از سیگار و تنباکو احتمال مبتلا شدن به سرطان های دهان از جمله: سرطان لب، زبان، گونه ها و لثه ها را افزایش میدهد.

6- سفید کردن دندان ها:

با گذشت زمان در اثر استفاده از مواد غذایی ناسالم و دخانیات از سفیدی دندان ها کاسته میشود. امروزه روش ها و محصولات سفید کننده بسیاری در بازار موجود است. از قبیل: خمیردندان های سفید کننده، نوار سفید کننده، ژل سفید کننده و استفاده از لیزر.

ولی باید توجه داشته باشید که سفید کردن دندان ها یک روش کاملا تخصصی می باشد و باید تحت نظر یک دندانپزشک و یا یک متخصص بهداشت دندان صورت گیرد .

7- روش های پیشنهادی در دندانپزشکی زیبایی:

اولین چیزی که یک شخص در هنگام ملاقات با شما میبیند، لبخندتان است. و همچنین ناگفته نماند داشتن دندان های کج، رنگی یا افتاده میتواند رو اعتماد به نفس شما تأثیر زیادی داشته باشد.

در طی دهه های گذشته روش های خوبی در دندانپزشکی زیبایی پیشنهاد شده که می تواند اکثر مشکلات زیبایی دندان ها را حل کنند. در اینجا ما دو نمونه از این روش ها را به شما معرفی میکنیم.

روش (Veneers) یا روکش کردن دندان ها که سطح جلویی دندان ها را می پوشانند و اگر دندانهای قدامی دارای تغییر رنگ باشند  می توان انها را اصلاح کرد. 

روش (orthodontics ) یا ارتودنسی که برای صاف کردن دندان های کج و ناهموار به کار برده میشود.