آیا می‌دانستید شکل دندان‌هایتان می‌تواند چه تاثیری روی چهره شما داشته باشد و چه حسی به اطرافیان شما القا کند ؟

دندان‌های گرد :

چنین دندان‌ هایی ظاهر را کاملا زنانه می‌کند و بعضی از دندانپزشک‌ های زیبایی برای اینکه حالت لبخند بیمارشان را اصلاح کنند و به لبخند او حالتی زنانه دهند ، دندان‌ ها را چنین شکل می‌دهند .

دندان‌های نوک تیز :

اینکه این دندان‌ها در کجای دهان واقع شده‌ باشد، بسیار مهم است ، چنین دندان‌ هایی می‌تواند چهره شما را پرخاشگر نشان دهد ، البته اگر دندان نیش دارای نوک کمی تیز باشد ، چهره زیبا تر می‌شود چون این دندان در شکل کلی دندان‌ها نقشی مهم دارد و می‌تواند به بهبود حالت دهان کمک کند .

دندان‌های کوچک :

وقتی دندان‌ها خیلی کوچک باشند ، فرد هیچ وقت نمی‌تواند یک لبخند زیبا و بزرگ داشته‌ باشد حتی اگر از ته دل بخندد باز هم دندان‌های او جلوه‌ای نخواهند داشت . دندان‌های کوچک یا ناهماهنگ به فرد چهره بدون اعتماد به نفس و ترسو را داده و علاوه بر اینها سن را نیز بیشتر نشان می‌دهد .

تاثیر لب ها بر چهره زیبا و لبخند شما

دندان‌ ها یک شالوده مهم برای قسمت پایینی صورت هستند ، اگر دندان‌ها خیلی کوتاه باشند ، قسمت پایینی صورت به سمت داخل متمایل می‌شود چون شالوده و تکیه‌گاهی ندارد ، علاوه بر این ها گوشه لب‌ ها حالت افتادگی پیدا می‌کند و لب‌ ها دیگر اندازه واقعی خود را نشان نمی‌دهند و انگار حجم خود را از دست داده‌اند و در نهایت استخوان چانه حالت افتادگی پیدا می‌کند.

دندان

پیشگیری از این امر

به طور دوره‌ای از دندانپزشک‌ تان وقت بگیرید تا او حالت دندان‌ ها را متناسب نگه دارد، وقتی دندانی را از دست بدهید ، بافت آن منطقه تکیه‌گاه خود را از دست می‌دهد و حالت افتادگی پیدا می‌کند و حالت چهره را پیر می‌کند. وقتی ما پیر می‌شویم بافت‌های صورت حالت شلی و افتادگی پیدا می‌کند و تنها یک متخصص زیبایی می‌تواند ساختار صورت را دوباره احیا کند .
با روکش ، ونیر و مواد مخصوص شکل دندان را از جلو و عقب اصلاح می‌کنند همچنین حالت استخوان چانه را نیز به شکل متعادل و مناسب برمی‌گردانند، سعی می‌کنند حالت قرینه صورت را بازگردانند و حجم از دست رفته لب‌ها را دوباره نمایان سازند. بعضی پزشکان نیز ارتفاع دندان‌های جلویی را با روکش زیاد می‌کنند تا حالت لب‌ها خود را بهتر نشان دهد .

وقتی حالت دندان‌ها اصلاح شود، دیگر لبخندتان را مهار نخواهید کرد در نتیجه زیبایی لبخند بیشتر خود را نشان خواهد داد ، از طرف دیگر خطوط ریز اطراف دهان کمتر می‌شوند و لب‌ها نیز برجسته و بزرگ‌تر جلوه می‌کنند . برای دندان‌های این بیمار از ونیر استفاده شده‌ است و همین کار چهره را به طور کلی جوان کرده‌ است .

کوچک شدن دندان ها نشانه پیری

افرادی که عادت به دندان‌قروچه و فشار دادن دندان‌هایشان روی هم دارند، معمولا سطح دندان‌هایشان بیشتر تحلیل می‌رود، وقتی سطح دندان‌ها ساییده و کوتاه‌تر می‌شود ، فک پایینی به فک بالایی نزدیکتر شده و در نتیجه صورت کوتاه‌تر به نظر می‌رسد.

اگر بیشتر اوقات به طور ناخودآگاه دندان‌هایتان را به هم می‌سایید یا همان دندان قروچه می‌کنید ، بهتر است از دندانپزشک خود بخواهید که پلاک‌های محافظ دندان‌ ( نایت گارد ) برای شما تجویز کند تا شب‌ها آنها را در دهان بگذارید تا این عادت از سرتان بیرون برود.

بهترین راه استفاده از ونیر و روکش‌ است تا اندازه دندان‌ها و دوباره همان ارتفاع قبلی تنظیم شود، در واقع این دندان‌ها چارچوب‌های صورت هستند که با اصلاح شدن‌شان چهره خیلی جوان‌تر می‌شود.


وقتی قد دندان‌ها اصلاح و اندازه‌شان بلند شود، صورت حجم بیشتری می‌گیرد و در نتیجه چروک‌ها کمتر خود را نشان می‌دهند ، این حالت‌ها می‌تواند سال‌ها از سن شما کم کند .