لامینت دندان یا پوشش سرامیکی

روکش های تمام چینی دندان یا لامینت دندان از انواع سرامیک های تمام چینی که از استحکام زیادی برخوردارند تهیه شده و علاوه بر زیبایی مناسب ، بسیار طبیعی می‌باشند. در حال حاضر میتوان از این کراون ها (روکش ها) در دندانهای قدامی و خلفی (دندان های جلو و آسیاب) استفاده نمود .

مراحل درمان لامینت دندان

به این صورت است که پس از آماده سازی و قالب گیری انتخاب رنگ انجام شده ، سپس لامینیت‌ های موقت روی دندان‌ها بطور موقت چسبانیده شده تا بیمار ارزیابی صحیحی از رنگ و فرم لامینیت‌هایی که در نهایت بر روی دندان هایش نصب می‌شوند داشته باشد. پس از گذشت چند روز بیمار تصمیم نهایی خود را در رابطه با فرم و رنگ دلخواه خود اعلام نموده و در لابراتوار لامینیت‌های چینی ساخته می‌شوند .

در جلسه دوم پس از خارج نمودن لامینیت‌های موقت ، لامینیت‌های اصلی امتحان شده و در صورتیکه از انطباق و فرم و رنگ مناسب برخوردار باشند بصورت دائمی روی دندانها نصب می‌شوند و بمنظور پالیش نهایی و رفع اشکالات کوچک، وقت بعدی گذاشته می‌شود و بدین ترتیب تعداد جلسات مراجعه بیمار، سه جلسه و در ظرف مدت چهارده روز خواهد بود .

لامینت دندان

مزایای استفاده از لامینت یا پوشش های سرامیکی :

  • جهت تصحیح نامرتبی دندان ها در فک بالا و پایین بدون ارتودنسی
  • نا مرتبی دندان ها در فک بالا
  • در این بیمار با تصحیح وضعیت لثه ای بیمار با استفاده هوشمندانه از لامینیت ونیر روابط دندانی به بهترین شکل و بدون ارتودنسی تصحیح شده است . 
  • بستن فاصله بین دندان ها به صورت دوتایی یا گروهی

گاهی بستن فاصله بین دندان ها مربوط به 2 دندان جلو است و گاهی چند دندان دارای فاصله هستند که با استفاده از درمان های لامینیت فاصله بخوبی تقسیم و بسته می شود . بستن فاصله بین دندان ها یکی از مرسوم ترین موارد تجویز لامینیت ونیر است . اما نیاز مند برنامه ریزی برای حفظ نسبت های دندان های بیمار با یکدیگر هستند . فضا های خالی موجود بین دندان ها باید میان دندان های قدامی تقسیم شود .

بلند کردن دندان های کوتاه :

  • در صورتی که در هنگام خندیدن یا صحبت کردن دندان های شما کوتاه به نظر می رسد با استفاده از انواع لامینیت ها خط لبخند شما جوان تر خواهد شد .
  • زیبایی صورت شخص با لبخند زیبا توام است یک لبخند جوان باعث ایجاد حس جوانی و افزایش خود باوری می شود .
  • تمام دندان ها در یک خط هستند و طرح لبخند جذاب نیست .
  • با استفاده از ونیر ها دندان ها هارمونی بهتری یافته و در نتیجه لبخند جذاب تر خواهد شد.

مورد آخر ، استفاده از پوشش های سرامیکی برای تصحیح طرح لبخند

  1. افزایش زیبایی دندان
  2. افزایش شفافیت
  3. تغییر فرم دندان ها

بنابراین با مراجعه به متخصص دندان پزشکی زیبایی که مسلح به دانش روز و مواد و ابزارهای نوین دندان پزشکی زیبائی است ، طرح لبخند خود را تغییر داده ، چهره ای جذاب همراه با لبخندی دلنشین خواهید داشت .

شایان ذکر است هنگام طراحی یک لبخند جدید عوملی از قبیل زمینه فرهنگی ، انتظارات بیمار و شیوه زندگی وی و نیز ایده آل های بیمار و دندان پزشک باید مد نظر قرار گیرد.