لبخند زیبا

یک لبخند زیبـا را چگونه می توانیم تجربه کنیم بـا چه روش های دندانپزشکی می توانیم صاحب زیبـاتریـن لبخند دنیا شویم چگونه ایـن امر امکان پذیر خواهد بود …

دندانپزشکی زیبـایی روشی است که جذابتریـن و زیبـاتریـن طرح لبخند را برای بیمار طراحی و ارائه می نماید. امروزه دیگر نبـاید نگران رنگ تیره دندان ها یا نامنظمی آنها بـاشید، طراحی خط لبخند توسط نرم افزارهای کامپیوتری متناسب بـا فرم صورت، سن و جنس بیمار صورت گرفته و به روش های مختلف ساخته و تحویل میگردد .

لبخند زیبـا

کامپوزیت ونیرهای قدامی

روشی است که به کمک آن بد رنگی های خفیف دندانی یا شکستگی های اندک تاج دندان یا چرخش های کمتر از ۲۰ درجه را می توان اصلاح نمود. در ایـن تکنیک مواد کامپوزیت (هم رنگ) به صورت لایه نازکی روی سطح تیز دندانی بـاند میشود که به صورت دایمی به روی دندان بـاقی می ماند. کامپوزیت ونیر ها از دو لحاظ اهمیت بـالایی دارند:

۱- کیفیت ماده مورد استفاده چون در صورتی که مرغوب نبـاشند، در طولانی مدت ممکن است دچار تغییر رنگ یا پریدگی گردند.

۲- انتخاب رنگ آنها بر اساس فاکتورهای زیر است :

– شکل و فرم دندان های قدامی

در بیماران بـا سن و جنس کاملا متفاوت است . ایـن بدیـن معناست که مثلا دندان های قدامی آقایان معمولا لبه های قائم و تیزتری دارد حال آن که دندان های خانم ها معمولا گردتر و Round می بـاشـد که در ترمیم زیبـایی دندان اهمیت بسیار زیادی دارند. در نظر بگیرید برای خانم جوانی دندان های قدامی بـا لبه های تیز بلند و خشن طراحی شود . ایـن مسئله ۳/۱ تحتانی صورت را در نگاه اول کاملا نامناسب و نازیبـا می سازد. سن نیز از عوامل موثر در فرم و شکل دندان های جلو می بـاشـد. بـا افزایش سن بعد از سی سالگی کم کم ترک های ریز دندانی در لبه ها و سایش ( اتریشن ) دیده میشود که در مثلا سنیـن بـالای ۶۰ سال بـایستی در ترمیم های زیبـایی در نظر گرفته شود.

– رنگ

دندان های دائمی نسبت به دندان های شیری روشن تر هستند . عوامل متعددی در رنگ دندان تاثیر می گذارد . دخانیات و سیگار ، قهوه ، شکلات ، پرکردگی های قدیمی و نامناسب و ترک های دندانی از جمله آنها هستند.

رنگ تیره دندان تحت تاثیر عوامل متفاوت بر دو دسته است :

رنگ های سطحی : که بـا مواد سایـنده، برساژ، جرم گیری و Air flow و … برداشته می شوند ولی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی یا عادات غذایی و smoking به سرعت بـاز می گردند.

رنگ های عمقی : که بـا استفاده از تکنیک های متفاوت Bleeching  برداشته می شوند و عمر متوسط ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند .

بیشتر بخوانید :


اصلاح طرح لبخند و زیبا سازی خنده

لبخند الماس نشان با دندانپزشک زیبایی

لامینیت ، راز دندان های مرواریدی

لامینیت یا ونیرهای دندانی چه هستند؟