رعایت بهداشت دهان در حفظ و نگهداری از  ایمپلنت‌های دندانی جایگزین شده اهمیت زیادی دارد که به طور عمده با مسواک زدن و کشیدن نخ‌دندان انجام می‌شود .

بهتر است بیماران از مسواک‌هایی با سر کوچک و رشته‌های نرم و خمیر‌دندان‌های غیر ساینده استفاده کنند. اطراف پایه‎های ایمپلنت باید با سوپرفلاس (برسی کوچک برای بهداشت جرم‌های مابین ایمپلنت‌های دندانی) تمیز نگه داشته شود. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشت، انجام معاینه‌های دوره‌ای با مراجعه به دندانپزشک است که این مراجعه‌ها برای کنترل ایمپلنت و برداشتن جرم روی آن انجام می‌گیرد. روش برداشتن جرم‌های روی ایمپلنت با دندان‌های طبیعی متفاوت است در نتیجه این کار باید به وسیله دندانپزشکی که سابقه کار ایمپلنت‌های دندانی دارد، انجام شود .

ایمپلنت,کاشت ایمپلنت

آنچه موفقیت درمان ایمپلنت را کم می‌کند

قرار دادن  ایمپلنت‌های دندانی معمولاً با موفقیت بالایی انجام می‌شود اما عواملی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش میزان این موفقیت شود؛ بهداشت پایین بیمار، ایجاد نشدن اتصال بین ایمپلنت و استخوان، مصرف دخانیات، مهارت ناکافی دندانپزشک ، کیفیت پایین استخوان و ایمپلنت نامرغوب. علائم ناموفق بودن کاشت ایمپلنت هم لقی و هم بلند شدن دندان است و بیمار پس از مشاهده چنین علائمی باید سریع به دندانپزشک مراجعه کند.

هزینه ایمپلنت بالاست ؟

باید توجه داشته باشید که اگر احساس می‌کنید که دندان‌های شما به  ایمپلنت‌های دندانی نیاز دارد، ابتدا باید وقت مشاوره بگیرید و با دندانپزشک مربوط خود صحبت کنید. تشخیص ضرورت درمان با این روش یا امکان انجام آن، پس از معاینه‌های رادیوگرافی و به وسیله‌ی دندانپزشک انجام می‌شود ولی متاسفانه ایمپلنت‎های دندانی با وجود مزایای متعدد و میزان موفقیت بالا، درمانی گران محسوب می‌شوند.

منبع : نشریه نوین دارو